© 2024 solvo B.V.

Brok in de keel

Beste mensen, ik vraag mij af wie er meer weet (misschien een dokter/verpleger of iemand die het ook heeft) van een brok in de keel, ik heb dit nu een paar maanden en ik heb geen extra moeite met eten, maar ik heb nu ook een soort drukkend gevoel op mijn keel, toen ik op vakantie was had ik het minder ik weet niet of het daarmee te maken kan hebben. Ben ook al 3 keer hiervoor naar mijn huisarts geweest zij zegt dat het niets is en lacht me ook gewoon uit als ik zeg dat ik bang ben. Ik hoop dat er iemand reageert.


Heb je in het dagelijkse leven veel stress?Ik denk daaraan omdat je zegt dat het in de vakantie minder is en op vakantie ben je ws meer ontspannen?!

label.Geplaatst op 2005-08-29 12:22:32


Heel veel mensen hebben wel eens in periodes last van een brok in de keel. Meestal is er niets aan de hand en is het een gevolg van stress. Als je een van de volgende symptomen hebt, vind ik een verwijzing naar een kno-arts op zijn plaats: - (progressieve) slikklachten - stemverandering - pijn - in het verleden veel gerookt en alcohol gedronken Dit lijkt echter bij jou niet het geval te zijn. Als het op vakantie opeens een stuk minder is, kan het eigenlijk niets ernstigs zijn.

label.Geplaatst op 2005-08-30 22:46:17


Wat een nare huisarts heb je dan als je uitgelachen wordt. Hopelijk neemt hij of zij je wel serieus. Als je geen slikklachten hebt of heesheid,zal het misschien ook nog wel meevallen. Blijf je er toch last van houden, of krijg je alsnog klachten, ga dan toch maar naar je huisarts en vraag dan of hij of zij je door wil sturen, (scopie keel/ slokdarm)omdat er bij hem/ haar niets is te zien.

label.Geplaatst op 2005-09-24 14:09:27


Ook ik heb er last van/gehad ben alweer een paar weken er vanaf maar soms komt het gevoel een beetje terug. Naar mijn idee is het dus inderdaad stress. Ook ik ben door de mangel heen gehaald. strottenhoofd-onderzoek en slikfoto. Niets op te zien. Heb er toch bijna een jaar mee gelopen. Stress in een veroozaker van een hoop symptonen maar neem altijd het zekere voor het onzekere.

label.Geplaatst op 2005-10-07 11:10:56


Laat ook eens een bloedonderzoek doen naar de schildklierfunctie. Misschien werkt deze wel te hard.

label.Geplaatst op 2005-10-08 20:09:45


dat kan,maar dan denk ik eerder aan een struma, als aan een te snel werkende schilklier. Bij een hypertherioide val je af in gewicht, snellere pols,je haar kan gaan uitvallen, sneller praten, onrustig. Kan: slechter zien,e.d.het hoeft niet, dat is bij iedereen verschillend maar de TSH en T4 spiegel checken kan geen kwaad.

label.Geplaatst op 2005-10-11 22:10:10

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren