© 2024 solvo B.V.

Brok in de keel

Hallo, Ik heb sinds 2 a 3 weken last van een brokgevoel in mijn keel! Soms verplaatst dat gevoel zich , erg vreemd ! Met eten en drinken heb ik geen last ! ik heb de neiging om het konstant door te slikken ,maar het blijft ! Daardoor heb ik meer last van boeren! De huisarts zegt dat het niets ernstigs is en maar moet gorgelen met kamillethee en zuigtabletjes nemen! Ik heb dit allemaal gedaan , maar het gevoel blijft! Het lijkt alsof er iets dwars zit en niet wil doorglijden! Zijn er misschien mensen die dit ook hebben en misschien een ander hulpmiddeltje hebben! Tis soms zo\'n vervelend gevoel! Groetjes


Zoek in dit forum op slikklachten of brok in de keel en je komt heel veel info tegen. In 99 % van de gevallen is er niks aan de hand zoals je zult lezen. Dat wil overigens niet zeggen dat het niet heel vervelend kan zijn zeg ik uit eigen ervaring.

label.Geplaatst op 2006-08-30 17:08:29


Hoi Tjalleke, ik las je berichtje, misschien zou je huisarts eens je schildklier kunnen voelen, als deze vergroot is, kan de schildklier slikklachten geven en klachten van benauwdheid bij bijvoorbeeld plat op je rug liggen. Het is net een gevoel alsof er een hard stukje appel in je keel is blijven steken. Succes

label.Geplaatst op 2006-08-31 19:54:21


Hallo Talleke 77 Ik heb al jaren bij tijd en wijle last van een brok in mijn keel. Mijn huisarts vertelde me dat dit de bekende 'brok in de keel' was en veroorzaakt wordt door spanningen of verdriet. Ik ben er op gaan letten en merk inderdaad dat als ik spanningen heb (waar ik me vaak niet eens van bewust ben) ik een brok in mijn keel krijg. Ik vermoed dat ik onbewust mijn keelspieren aanspan. Ik ga dan vroeg naar bed en neem een slaapmiddel en dan is het snel weer over.

label.Geplaatst op 2006-09-01 13:08:12


Als je eerst eens onder Ziektebeelden bij de B kijkt (Brok-in-de-keel) ben je al heel een eind verder....

label.Geplaatst op 2006-09-01 13:12:39

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren