© 2024 solvo B.V.

Chronisch ontstoken slijmvliezen

Na 5 jaar lang neusdruppels te hebben gebruikt ben ik sinds mei 2002 ermee gestopt, had echter nog om en om een neusgat dicht zitten, maar kon hiermee leven, nu na 10 maanden te zijn gestopt en enige huisarts en kno-arts bezoeken verder is de conclusie dat ik chronisch ontstoken slijmvliezen heb. Heb dus nu door mijn neus dicht. Alleen als ik buiten ben gaat hij open. Heb al flixonase, nasacort en livocab gebruikt maar wil echter niet meer neusdruppels gebruiken. Een andere oplossing is volgens de kno-arts opereren, dan gaan ze mijn neusschelpen kleiner maken zodat ze niet meer zo gevoelig zijn voor temperatuursverschillen, rook etc. Heeft iemand een andere mogelijkheid om mijn neus weer open te krijgen? Of heeft misschien iemand ook zo\\\'n operatie gehad? Gaarne info hierover.


Beste Elisa, Ik heb precies hetzelfde probleem. 20 jaar geleden heb ik m'n neusschelpen laten verkleinen. Ik had niet alleen dagelijks een verstopte neus, maar ook hoofdpijnklachten die doorgaans verdwenen als ik een aantal malen sterk ophaalde met m'n neus. Ik ben daarna een aantal jaren klachtenvrij geweest. Bekend is wel dat de ingreep later opnieuw moet gebeuren, omdat het kraakbeen weer aangroeit. Ik denk er nu weer over om me opnieuw te laten opereren. Ook ik gebruik dagelijks neusdruppels en wil daar mee stoppen. Je kunt Beconase (op waterbasis), een middel tegen chronische neusslijmvliesontsteking nog proberen. Succes! Als je nog meer info wilt moet je me maar even mailen. fransjevanpeelo@hotmail.com

label.Geplaatst op 2003-03-09 14:25:23


Hoi, Ik heb vanaf mijn 12-de (ben nu 27) last van chronische verkoudheid (ontstoken slijmvliezen). KNO arts heeft ook gezegd dat een operatie een mogelijkheid was, maar daar heb ik tot nu toe vanaf gezien. Ben op dit moment bezig met een \"dieet\" en daarbij mijd ik 2 weken lang suiker en zuivel. Op aanraden van een homeopaat, want mijn huisarts werd gek van mij, tenminste ..echt serieus nemen ze me daar niet (\'gaat wel weer over\')....slik ik hier ook B-50 en C vitaminen bij. Ik ben benieuwd of ik hiermee wat meer \"lucht\" krijg, als het zo is zet ik het hier nog wel even neer.

label.Geplaatst op 2003-10-02 11:03:27


hoi ikheb een vraag over mijn man de heeft het hele jaar door een verstopte neus,maar namate hij ouder word en/of ver kouden is krijgt hij het steeds benouwder.omdat hij al nooit door zijn neus kan ademen voeld hij zich wel 80 (is 34)soms.en door tewienig zuurstof slaapt hij slecht en met zijn lichamelijk zwaarwerk kan hij dat niet gebruiken word steeds vermoeider.nu is hij als kind al aan zijn neis geopereerd en nu zeggen ze je maakt teveel slijm aan er is weinig aan te doen,maar zo kan het niet verder.dus wou ik graag een second opiniun van een andere kno arts een die hoog aan geschreven staat graag .waar moet ik daar info over vinden.MVG Mevr Hopmans.

label.Geplaatst op 2008-10-24 12:17:10


Hoi, Ik heb mij verdiept in de Bioresonantietherapie en enige tijd terug ben ik begonnen met mensen met chronische en vage klachten te helpen. Zo\'n geval als jullie heb in een tijd terug meegemaakt. De bewuste mevrouw bleek gevoelig voor bepaalde voeding. Zij is op dieet gegaan, behandeld met bioresonantietherapie en de klachten verdwenen. Laatst sprak ik haar nog en nu ruim een jaar later heeft ze nog steeds geen klachten. En dit zonder medicijnen of operatie. Wil je meer weten mail mij dan Belinda@biobel.nl Succes! Groetjes Belinda

label.Geplaatst op 2003-05-02 23:41:09


Ik heb hier ook al m'n hele leven last van. Van alles en nog wat qua medicijnen geprobeerd..niks helpt. Als ik rond dit jaargetijde naar buiten ga, kom ik al terug met een loopneus. 's Ochtends wordt ik wakker met rotzooi in m'n keel. Soms is het zlefs zo erg dat ik er van over mijn nek moet. Bij de huisarts wordt je klacht inderdaad weggewuift met een 'leer er maar mee leven' opmerking...Er zijn ergere dingen, maar vervelend is het zeker, want meestal kan ik niet eens normaal ademen door m'n neus.

label.Geplaatst op 2003-11-13 15:09:02


Ik gebruik ook al jaren Xylometazolinehydrochloride-neusspray, en ik kom er maar niet vanaf. Ik wordt er namelijk helemaal benauwd van als mijn neus dichtzit...en ik weet heel goed dat die spray dit juist in stand houdt. Ik zou graag eens meer willen weten over het dieet en de therapie waar Belinda het over heeft, want ik ben bang dat als ik het door de KNO-arts laat beoordelen, dat ik geopereerd moet worden, en dat wil ik dus absoluut niet.

label.Geplaatst op 2003-05-04 10:20:16


Je kunt kijken op www.biobel.nl

label.Geplaatst op 2003-05-05 12:58:14

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren