© 2024 solvo B.V.

Chronisch ontstoken tongamandel

Ik heb 28-02 een bericht geplaatst. Waar ik niet duidelijk ben geweest dat ik er al mee naar de huisarts ben geweest. De huisarts had nog nooit een ontstoken tongamandel gezien. Het blijkt zeldzaam te zijn. Je vind er weinig tot niets over op google. De meeste mensen hebben nog nooit van een tongamandel gehoord. De huisarts stuurde me een half jaar geleden naar de KNO-arts en die zij het gaat vanzelf weg. Dat is dus niet waar, hij is verhard op mij tong en inmiddels al 3 keer een keelonsteking erbij gehad. Ben pas naar een andere KNO-arts geweest en die laat me nou op Hodgkin onderzoeken. Omdat ik maar 1 ontstoken tongamandel heb en niet 2. Het blijkt als 2 zijn ontstoken het alleen om ontstoken tongamandelen gaat en 1 niet. Niemand kan me meer informatie geven en op internet is hier al vrijwel niets over te vinden. Daarom is mijn vraag, is het zo dat een tongamandel alleen met z\'n 2e kan ontsteken en niet 1 maar.En kan iemand me meer over onstoken tongamandelen vertellen. De hele situatie maakt mij behoorlijk onzeker en ongerust. Heb pas 13 maart een MRI-scan en bloed heb ik al laten afnemen. Uitslag heb ik 22 maart.Mocht het alleen maar me tongamandel op zich zijn dan wordt hij met een laserbehandeling verwijderd.Omdat hij anders elke keer keelontstekingen veroorzaakt. Wie kan mij over dit alles meer informatie geven.


Hallo, mag ik vragen wat je klachten zijn? Mijn dochter heeft al een lange tijd last van haar keel (keelontsteking) haar amandelen zin er in augustus 2007 uit gehaald maar blijft keelontstekingen houden.Loop nu bij de kinderarts. alvast bedankt voor uw reactie

label.Geplaatst op 2008-03-19 13:35:35


Hallo Jetie. Bij mij is onlangs ook 1 vergrote tongamandel geconstateerd die elke keer onstoken is. Heb nu weer een antibioticakuur. Moet nog met mijn verwijzing naar de KNO arts, schrok wel dat ze jou testen op Hodgkin. Ben benieuwd hoe het bij jou verlopen is, en of er wat aan te doen is? Kan ik me misschien een beetje voorbereiden. In afwachting van je reactie. gr Cissy

label.Geplaatst op 2008-06-18 21:30:07

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren