© 2024 solvo B.V.

Chronische keel- en oorpijnen, keelkanker??

Ik heb nu al zo\'n 12 maanden last van keel en oorpijn. Ik heb hierdoor mijn beroep als stewardes moeten opgeven. Ik ben verwezen naar de kno arts, die hebben toen een ernstige allergie voor huismijt, bomen en katten geconstateerd en ik heb hiervoor diverse medicijnen gekregen, welke wel de slijmproduktie en de allergie klachten hebben aangepakt, maar niet de terugkerende keel- en oorpijnen. Ik heb chronisch geirriteerde linker keel en opgezwollen linker klieren. En het lijkt wel of dit de oorzaak is van mijn terugkerende oorpijn en niet mijn allergische reacties, want die zijn nu verdwenen. De zwelling van mijn linker keel en klieren en linker oorpijn is in meer of mindere mate nu dagelijks aanwezig. Ik heb het afgelopen jaar 5 antibioticakuren gehad, maar is alleen effectief gebleken voor enkele dagen. De klachten keren steeds terug. Ik ben nu ontzettend bang dat ik keelkanker heb. Ik ben 24 jaar, vrouw en heb 7 jaar veel gerookt en gedronken. Ik ben nu 4 maanden gestopt met roken, omdat ik dacht dat dit weleens de oorzaak van mijn klachten zouden kunnen zijn, maar de klachten zijn gebleven. De KNO arts wist het niet meer, gaf me alleen maar nog meer medicatie voor mijn allergische reactisch. Ik heb een second opinion laten doen, maar mijn huidige KNO arts weet het ook niet zo goed. Mijn oor ziet er namelijk van de buitenkant goed uit. Wel ziet hij dat mijn amandelen onrustig zijn. Er is onderzoek gedaan naar Pfeiffer en toen bleek dat ik deze al heb gehad, omdat er antistoffen in mijn lichaam zijn aangemaakt. Dit terwijl ik 4 jaar geleden ook op pfeiffer ben getest en dit toen niet het geval is geweest. Ik heb dus in de afgelopen 4 jaar onbewust Pfeiffer gehad. Mijn huidige KNO arts heeft nu aangeboden om mijn amandelen te laten verwijderen en zo te kijken welke klachten er overblijven. Ik weet niet of dit wel een juiste stap en motivatie voor deze ingreep is. Ik ben ontzettend bang dat er kwaadaardi