© 2024 solvo B.V.

Chronische keel- en oorpijnen, keelkanker??

Ik heb nu al zo\'n 12 maanden last van keel en oorpijn. Ik heb hierdoor mijn beroep als stewardes moeten opgeven. Ik ben verwezen naar de kno arts, die hebben toen een ernstige allergie voor huismijt, bomen en katten geconstateerd en ik heb hiervoor diverse medicijnen gekregen, welke wel de slijmproduktie en de allergie klachten hebben aangepakt, maar niet de terugkerende keel- en oorpijnen. Ik heb chronisch geirriteerde linker keel en opgezwollen linker klieren. En het lijkt wel of dit de oorzaak is van mijn terugkerende oorpijn en niet mijn allergische reacties, want die zijn nu verdwenen. De zwelling van mijn linker keel en klieren en linker oorpijn is in meer of mindere mate nu dagelijks aanwezig. Ik heb het afgelopen jaar 5 antibioticakuren gehad, maar is alleen effectief gebleken voor enkele dagen. De klachten keren steeds terug. Ik ben nu ontzettend bang dat ik keelkanker heb. Ik ben 24 jaar, vrouw en heb 7 jaar veel gerookt en gedronken. Ik ben nu 4 maanden gestopt met roken, omdat ik dacht dat dit weleens de oorzaak van mijn klachten zouden kunnen zijn, maar de klachten zijn gebleven. De KNO arts wist het niet meer, gaf me alleen maar nog meer medicatie voor mijn allergische reactisch. Ik heb een second opinion laten doen, maar mijn huidige KNO arts weet het ook niet zo goed. Mijn oor ziet er namelijk van de buitenkant goed uit. Wel ziet hij dat mijn amandelen onrustig zijn. Er is onderzoek gedaan naar Pfeiffer en toen bleek dat ik deze al heb gehad, omdat er antistoffen in mijn lichaam zijn aangemaakt. Dit terwijl ik 4 jaar geleden ook op pfeiffer ben getest en dit toen niet het geval is geweest. Ik heb dus in de afgelopen 4 jaar onbewust Pfeiffer gehad. Mijn huidige KNO arts heeft nu aangeboden om mijn amandelen te laten verwijderen en zo te kijken welke klachten er overblijven. Ik weet niet of dit wel een juiste stap en motivatie voor deze ingreep is. Ik ben ontzettend bang dat er kwaadaardige cellen aan het vormen zijn, omdat deze klachten zo lang blijven. De klachten komen ook overeen met de informatie die ik op internet heb gevonden over keelkanker. Overmatig alcoholgebruik, roken, bepaalde bacterie die voorkomt bij pfeiffer en longkanker in de familie zijn allemaal factoren die keelkanker kunnen veroorzaken en die tevens op mij van toepassing zijn. Men neemt mijn angst voor keelkanker niet serieus, omdat ik zo jong ben en het realief zo weinig voorkomt en de KNO/ huisarts doet er dus ook geen onderzoek naar. Wie kan mij hierin helpen?


Als de KNO ziet dat je amandelen ontstoken zijn kan het vaak het beste zijn om ze gewoon weg te laten halen.

label.Geplaatst op 2006-05-16 07:51:42


Keelkanker zie je voornamelijk bij mannen (ook wel vrouwen) die hun hele leven gerookt en gedronken hebben. Dan heb ik het echt over tientallen jaren vaak. Ik heb niet in je keel kunnen kijken, maar toch kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat je GEEN keelkanker hebt. Redenen: De klachten bestaan nu al een jaar, en in dat jaar hebben meerdere mensen in je keel/mond gekeken. Als je daadwerkelijk keelkanker had gehad (hoe onwaarschijnlijk dat ook moge zijn), dan was dat echt al lang gezien. Zeker als de klachten er al een jaar zijn. En het wordt blijkbaar niet gezien. Daarnaast was je waarschijnlijk ook afgevallen.

label.Geplaatst op 2006-05-16 19:44:05


Beste Co, Jouw berichtje heeft me toch wel wat gerustgesteld, want zonder al mijn klachten te noemen is de kans dus klein dat ik keelkanker heb aangezien ik: * 30 jaar ben * Nooit heb gedronken of gerookt * Niet afval Of mag ik dat niet zo zeggen?

label.Geplaatst op 2006-05-18 13:37:36


Ja, natuurlijk.

label.Geplaatst op 2006-05-20 09:30:59


Ik begin langzaam maar zeker te denken dat mijn slokdarm niet helemaal ok werkt, of dat er iets is met mijn maagklepje. Als ik iets eet of drink lijkt het ergens op te hopen en dan ineens met een grote schok door te zakken. Als ik niet eet komt er bijna elke 5 minuten een boer met onverteerd voedsel en of zuur omhoog. Ik heb overigens geen maagpijn. Hopelijk brengt de slikfoto van volgende week meer duidelijkheid

label.Geplaatst op 2006-05-22 09:13:11


Kan een ontsteking in de mond (bijv. door een slecht gebit) ook opgezette lymfklieren in de hals tengevolg hebben? En kan er door slechte mondhygiene ook een zg. fibroom ontstaan in de mond?

label.Geplaatst op 2006-08-22 13:26:51


Beste Suzie, ik zie geen andere reacties op jouw vraag en vraag me af hoe het met je nu gaat 6 jaar verder? Ik loop met dezelfde klachten al ruim 2 jaar en het wordt alsmaar erger. Niemand, maar dan ook niemand die mij tot nu toe eraf kon helpen of tenminste erachter gekomen wat er aan de hand is. Er werden verschillende onderzoeken gedaan incl. MRI scans. Het enige wat ze er gezien hebben was: \"hyperactieve verdikking van slijmvlies\" en de ontstekingswaarde is hoger dan normaal boven 35. Ik ben daardoor inmiddels 2 kiezen armer omdat de pijn zo verschrikkelijk uitstraalde naar de kaak toe maar de pijn blijft vanuit mijn nek/keel komen. Amandelen zien er goed uit, KNO arts heeft niets kunnen ontdekken. Nee, aan de buitenkant is ook niets te zien, het zit veel dieper gelegen. Er zitten dikke bulten in mijn keel achter de amandelen en eromheen. Nu is de volgende stap- de internist. Ik hoor graag hoe het met je gaat.

label.Geplaatst op 2012-07-06 22:35:26

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren