© 2024 solvo B.V.

De letter \"g\" na verwijderen keelamandelen

Een jaar geleden zijn mijn keelamandelen verwijderd via de nieuwe lasertechniek. Dit is prima verlopen! Na 2 weken pijn was ik weer aan het werk en ging het prima.Ik was toen 24 jaar.Toch kan ik sinsdsdien de letter G moeilijk uitspreken. Ik spreek hem nu vaker uit als een soort \'zachte g\'. Het voelt niet lekker in de keel. Als opticien moet ik het veel over G(!)lazen (dus g = lastig om uit te spreken) hebben en ik heb na een dag werken vaak een dikke keel en zeurderige pijn. Dit verdwijnt als ik mijn keel rust geef en dus niet praat. Bij het openen van mijn mond kan ik zien dat mijn keelholte erg is veranderd na de operatie. Hebben meer mensen hier last van en is dit normaal?

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren