© 2024 solvo B.V.

Druk rond oor en kaak

hallo lieve mensen, ik heb sinds ongeveer een jaar een soort van druk ter hoogte van mijn rechteroor, kaak en slaapbeen. het is geen pijn, maar een vervelende druk. ben intussen al enkele keren bij mijn huisarts geweest. ik heb geen koorts, ben niet verkouden, maar heb wel ook al gedurende dit jaar met regelmaat aan de rechterkant keelpijn en oorpijn, die komt en gaat. toch heb ik geen (zichtbare)ontsteking. ik ben ook al vaak naar manuele therapie en een chiropracter geweest om \"de boel\"wat los te maken. Nu is mijn vraag: kan het zo zijn, zonder dat je verkouden bent en/of koorts hebt, je tóch een oor- of kaakontsteking hebt? of een holteontsteking? Ik ben er gelukkig niet ziek van, maar het duurt nu al zo lang en ik vind het eng en vervelend. Wie weet wat dit zou kunnen zijn?


Het is geen oorontsteking, daarbij is je gehoor ook minder. Verder zit er ook geen (neusbij)holte op die plaats. Het klinkt het meeste als pijn afkomstig van het kaakgewricht. Dit kan verschillende oorzaken hebben, o.a. wanneer je een slechte "pasvorm" hebt tussen onder en bovenkaak. Ook 's nachts tanden knarsen kan een oorzaak zijn. De kaakchirurg weet hier meer over.

label.Geplaatst op 2006-04-17 01:58:23

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren