© 2024 solvo B.V.

Gehoor gedemt -> buis van eustachius?

Hallo allen, Ik zal me ten eerste even voorstellen. Mijn naam is René en ben inmiddels al weer bijna 19 jaar. Ben in de IT werkzaam en vandaar dat dit een enorme sta in de weg is. In mijn kinderjaren ben ik -zoals vele anderen- vaak genoeg aan het zwemmen geweest, waarbij duiken mijn favoriet was. Op een gegeven moment ging dat dusdanig ver en diep dat ik iets voelde inklappen in mijn oren(Kan niet meer herrineren welk). Ik ben toen van schrik direct naar het oppervlak gekomen en heb daar -toen- verder niets van vernomen. De afgelopen 3 zomers, exclusief komende zomer, kamp ik iedere keer weer met een dempend geluid in mijn linker(en soms ook rechter) oor. Dit is uitermater irritant want je hoord mono geluid(of weinig), jezelf ademen, jezelf praten en onder de douche is een hel(Vanwege de stralen die een hels kabaal maken, wat je verneemt en vervolgens die trillingen veroorzaken). Ik ben de eerste zomer dat het me overkwam direct naar de dokter gesneld, omdat ik niet wist wat me overkwam. Ik zat toen direct te denken aan permanente gehoorbeschadiging en dergelijke. Dit bleek minder waar naar een diagnose van mijn dokter en het feit dat het in de winter weer voorbij was. Heb toen -en de zomers daarna- meerdere malen mijn oren laten uitspuiten, wat geen enkel effect heeft gehad. Loop nu standaard elke zomer met neusspray en deze keer zelfs poeder wat via de neus ingesnoven dient te worden. Aangezien ik de vorige keer de gekheid naarbij was en ik het nu inmiddels al heb gehad terwijl de zomer nog niet eens begonnen is, zou ik graag willen weten wat mijn mogelijkheden zijn. Volgens mijn eigen dokter is mijn trommelvlies bol, wat erop duidt dat de luchtdruk aan binnenkant vastgehouden wordt(verstopping in mijn ogen). Ik snap niet hoe een beetje neusspray in die wegen kan gaan zitten, en al helemaal niet wat poeder daaraan kan doen. De buis van eustachius zit immers wel via directe verbinding, maar niet dusdanig dat het daar toe rijkt in mijn ogen. Mijn dokter weigert echter om mij door te sturen naar een KNO arts, omdat zij beweerd dat deze er niets aan kan doen. Tevens is dit dezelfde dokter die mij op jongere leeftijd geen buisjes heeft laten plaatsen terwijl dit eigenlijk wel nodig was(zoals ik van derden heb vernomen). Ik zou u al bij voorbaat willen bedanken voor het lezen van mijn verhaal. Mocht ik nog enig iets zijn vergeten dan zal ik deze later alsnog specifieker kunnen formuleren. Enig hulp of advies van wat voor kant dan ook zou op prijs gesteld kunnen worden. Wat mijn akties zijn wanneer deze neus poeder niet succesvol is, betreft het gaan naar een andere dokter. Ik begin inmiddels behoorlijk gefrustreerd te raken als ik denk aan het feit dat ik alle zomers in mijn leven, waarin ik behoor te genieten en uit te rusten, gek wordt van het niet en/of slecht te kunnen horen(en deze bijwerkingen). Nogmaals bedankt, René Vos


Hallo Rene, Als ik jou was zou ik persé naar de KNO-arst willen en anders... een andere huisarts, ik vind zulke huisartsen verschrikkelijk. Het gaat om jou gezondheid en welzijn, daar moet je voor vechten.

label.Geplaatst op 2008-06-27 12:13:13


Hallo Branka, Bedankt voor je reaktie allereerst. Zit er zelf nu ook over te denken om maar weer een afspraak te maken met me huisartsenpraktijk. Maak ik specifiek een afspraak voor op de donderdag, gezien dan mijn eigen dokter niet aanwezig is. Hoop dat, wanneer ik hem/haar dit voorleg, ik daarmee verderkom! Ook bedankt voor het bevestigen van mijn gedachtes! Met vriendelijke Groeten, René Vos

label.Geplaatst op 2008-06-29 18:39:20

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren