© 2024 solvo B.V.

Gezwollen amandelen

Sinds 2 dagen heb ik pijn aan de rechterkant van mijn keel. Ik voel dat de pijn zich niet op dezelfde plaats bevindt, zoals bij een verkoudheid. (Ik dacht eerst wat dieper, maar blijkbaar is het aan mijn amandelen ofzo) Sinds vanmorgen heb ik ook wat last bij het slikken. Ik heb in een spiegeltje gekeken en heb gezien dat mijn linkeramandel lichtjes gezwollen is en mijn rechteramandel toch wat meer gezwollen. \'k Heb ook de indruk dat er een \"stukje\" bij gekomen is :-s Telkens wanneer ik moet slikken heb ik nl de indruk dat er iets vastzit in mijn keel (op mn amandel dus) die ik niet kan doorslikken. Heel vervelend! Weet er iemand wat het zou kunnnen zijn en of het vanzelf weer over gaat, want ik heb dit nog nooit gehad...?


Zo te lezen zitten je amandeltjes er nog, als je er na een aantal dagen nog last van blijft houden kun je langs je huisarts gaan om te vragen of hij/zij denkt dat ze eruit moeten.

label.Geplaatst op 2006-02-20 15:13:35


waarschijnlijk zijn je amandelen ontstoken. Als je er ook (hoge) koorts bij krijg kun je beter even naar de ha gaan. Die schrijft dan misschien een antibiotica kuur uit. Soms gaat het ook vanzelf over hoor! Als je het te vaak krijgt dus meerdere keren achter elkaar kan je doorverwezen worden naar de kno arts. Die bekijkt dan of het verstandig is om ze te verwijderen. Dus voorlopig geen paniek. Beterschap.

label.Geplaatst op 2006-02-20 22:46:36

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren