© 2024 solvo B.V.

Helse pijnen in mijn gezicht / linkerkant. Wie heeft raad?

Ik heb al 6wkn 24 uur per dag hevige pijnscheuten aan/in mijn linkergezicht.Soms kan ik niet eens praten of denken van de pijnen; alleen koud water in mijn mond helpt en drink ik dus gedurende de hele dag! Ik ben wel een beetje radeloos, want ik kan overal een afspraak maken, maar ik wil gewoonweg van deze pijn af!!! Ben 2x tandarts geweest, 2x fotos tandarts, 1x antibioticakuur voor bijholteontsteking, 1x penicilinekuur voor ( kaakholte?)ontstekingen, 4x bij de huisarts langs, weekendtelfenosiche diensten ( s\'nachts/ weekenden wanneer ik en de familie op ander woonadres geen raad meer wisten en niet konden slapen). Het wordt nu met de minuut erger, en dan kan ik niet goed overeind blijven. Wie helpt mij van de pijn af, met tips of wat het zou kunnen zijn? De pijnstillers Arthrotec helpt TOTAAL NIET!!!


Zijn het geen zenuwpijnen? Mijn man heeft dit een tijdje geleden ook gehad en bij hem was het het triggerpoint(ik weet niet of ik dit goed schrijf hoor). In je kaak schijnen een aantal zenuwen bijelkaar te komen op dat punt. Als die overbelast raken door bv veel kauwen of een ontsteking kunnen die zulke signalen afgeven. Na een paar dagen was het bij mijn man echter wel over. Hij gebruikte naproxem als pijnstiller. De pijn ging niet echt weg maar werd wel verdraagbaar. Sterkte ermee.

label.Geplaatst op 2006-03-24 21:25:22


Ben gisteren overdag en snachts tweemaal naar ziekenhuis gebracht, en uiteindelijk is er nu dezelfde gedachte die jij aankaart! Ik zit nu onder zware medicijnen, maar moest terug omdat ik er niet tegen kon; heb nu nog extra pillen tegen braken en gevoeligheid enzo en morgen ga ik voor de derde keer naar de tandarts, maar nu met de informatie dat het wel in de tand/kaak moet zitten volgens ziekenhuis. Als hij er wederom niet uitkomt zal ik dus een doorverwijzing naar kaakchirurg krijgen. Wel fijn dat er nu meerdere mensen dezelfde richting op denken; hopen dat het snel goedkomt, want die pijn is hels! Dank je wel voor de tip!

label.Geplaatst op 2006-03-26 17:29:16


Ik heb verschillende malen aangezichtspijn in mijn gezicht gehad. De eerste keer dat dit mij overkwam wist ik het nergens te zoeken van de pijn, maar aangezien ik borstvoeding gaf, heeft de huisarts mij in die tijd naar een neuroloog gestuurd. Ik was toen ik bij hem kwam,alweer van de pijn af, maar onderging heel veel onderzoeken. Dit is inmiddels 19 jaar geleden, maar het lijkt heel veel op gigantisch kiespijn, bij de tweede keer heeft de tandarts zelfs mijn kies verwijderd, want vlgns mij was het toen anders en ben ik voor alle zekerheid eerst naar de tandarts gegaan, die het niet onderkende,mij op een gegeven ogenblik doorstuurde naar de kaakchirurg maar door de kaakchirurg ben ik heel snel weer bij de neuroloog terecht gekomen, de pijn was nu niet te bevatten mede door alle gedoe van de tandarts want die heeft er in zitten peuteren, niet normaal meer. Ik heb de eerste keer niets gekregen, gelukkig zakte de pijn vrij snel, maar de tweede maal kreeg ik tegretol, een probaat middel. (stofnaam carbamazepine) Kou verdroeg ik er totaal niet op, als ik buiten was, dan had ik helemaal een sjaal voor mijn gezicht. Kijk maar eens bij aangezichtspijn, dan kan je kijken of het beeld een beetje klopt bij jouw pijnen en dat er dan heus wel iets is voor je pijn! Het is niet aldoor, soms komt het weer eens bij mij boven maar ik denk dat ik vanaf de 1e keer en dat is 19 jaar terug zo'n 5 maal dit heb gehad. Maar ieder geval is anders. Hopelijk heb ik je een beetje op weg geholpen. O ja, de drielingzenuw in je gezicht komt op een bepaald punt bij elkaar en dat noemen ze de triggerpoint. (tri is 3)

label.Geplaatst op 2006-03-26 17:57:58

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren