© 2024 solvo B.V.

Hoe verloopt herstel na eenzijdige uitval evenwichtsorgaan?

Hallo iedereen die dit leest! Op 14 februari vorig jaar probeerde ik s\'morgens uit bed te stappen. Ik viel en kwam niet meer overeind, terwijl de wereld draaide als een tol en ik, zonder enige aanleiding, begon over te geven. Dit stopte pas na 2 dagen. Sindsdien heb ik het gehele traject, varieerend van KNO arts tot neuroloog doorlopen. ENG-test wees uit dat het linker evnwichtsorgaan totaal was uitgevallen. Vermindering van klachten zou betekenen dat rechts het overneemt. Dit zou schoksgewijs verlopen werd mij verteld. Heeft iemand enige verlichting gekregen door b.v. behandeling door een homeopatisch arts, chiropractie of iets dergelijks?? Ik vind het behoorlijk invaliderend werken en het sociale leven lijdt hier erg onder... Graag meningen van anderen. met vriendelijke groet, Lillybeth


Bij mij is dit ruim 2 jaar geleden gebeurd en ik ben nog steeds niet de oude,hoewel het sinds kort stukken beter gaat. Hou er maar rekening mee dat het lang gaat duren.

label.Geplaatst op 2008-03-05 20:03:44


Ruim een half jaar geleden is dit mijn vader ook overkomen. Ik heb tevergeefs gezocht naar informatie of forums op internet over dit onderwerp. Ik zou met name graag meer over het verloop van het herstel willen weten. Heeft 1 van jullie misschien tips?

label.Geplaatst op 2008-03-07 18:24:20


Hallo Maikel, Dank voor de - helaas niet erg bemoedigende - reactie... Inmiddels lijkt het sinds een week beter te gaan! Jammer genoeg zie je mensen bedenkelijk kijken als dit fenomeen ter sprake komt! We houden moed, vriendelijke groet, Lillybeth

label.Geplaatst op 2008-03-13 19:44:31


Hallo Zand, Echte tips zijn er niet; sommige KNO-artsen zweren bij compensatieoefeningen, i.e. bijvoorbeeld rechtop op een bed zitten en je dan hard naar links laten vallen, dit 30 seconden laten duren en vervolgens hetzelfde doen naar rechts. Dit vijf keer achter elkaar. Je moet als het ware een heftige reactie provoceren, zodat het lichaam hieraan kan "wennen". Ik ben toch bang dat - als onderzoeken hebben uitgewezen dat het een permanente uitval van een evenwichtsorgaan is - dat het dan zeker een jaar duurt voordat je min of meer eraan gewend bent... Sterkte! groeten, Lilybeth

label.Geplaatst op 2008-03-13 19:51:41

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren