© 2024 solvo B.V.

Ingetrokken trommelvlies

Nadat ik ruim 2 weken het gevoel gehad heb dat mijn oren dichtzaten ben ik toch maar eens langs de huisarts gegaan om, naar ik dacht, mijn oren te laten uitspuiten. Dit was volgens de assistente niet nodig, de oren waren schoon en het zou gaan om ingetrokken trommelvliezen. Hiervoor zou ik neusspray moeten gebruiken. Nu is het zo dat ik (dom genoeg!) al veel te lang neusspray heb gebruikt en ik net bezig ben om hier vanaf te komen. Dan zou ik moeten stomen, dat zou helpen omdat de buis van Eustachias dicht zou zitten. Is dit werkelijk de enige oplossing? Het is toch wel erg vervelend dat gevoel van dichtzittende oren!


Hallo, Nienke! Bij dit soort zaken zou ik zelf naar een KNO-arts gaan. Ik ben zelf al jaren KNO patiënt en spreek dus uit ervaring. Sowieso is landurig gebruik van neuspray niet goed. Je mag dit maar max. 2 weken gebruiken. Ik zou bij introkken trommelvlies toch wel willen hebben dat een KNO-arts er even naar kijkt. Deze heeft namelijk meer expertise en heeft ook de juiste apparatuur om dingen te controleren. Ik heb twee maand terug nog aan de neusspray en een peniciline kuur gezeten, omdat volgens mijn huisarts druk achter mijn trommelvlies zou zitten bij de buis van Eustachius. Bleek bij drukmeting van de KNO-arts helemaal geen sprake van te zijn! Kun je nagaan! Ik heb dus voor niets het risico genomen met die peniciline, terwijl ik voor een paar soorten allergisch ben! Wie weet ben je inmiddels al wel bij een KNO-arts geweest. Hopelijk ben je nu weer beter! Met vriendelijke groet, Apriltje

label.Geplaatst op 2012-02-05 18:58:22

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren