© 2024 solvo B.V.

Kan men een tong inkorten of verleggen?

Is het mogelijk een tong in te korten, te verleggen of zijn er andere mogelijkheden om ruimte in de mond te maken? Het probleem is als volgt: Ik heb een beugel om mijn tanden recht te zetten, maar moet geopereerd worden omdat mijn boven en onderkaak te ver uit elkaar staan om het goed te krijgen. Eerst is het zonder operatie geprobeerd, maar daardoor kon ik met mijn tong geen kant meer op waardoor ik die min of meer krulde in mijn mond. Mijn bovenkaak moet een stuk naar voren en misschien mijn onderkaak iets naar achteren. Waar ik het meest mee zit is mijn uiterlijk. Ze zullen het heus wel goed doen, maar wil niet met een overdreven bolle toet blijven zitten. Liever blijven ze van de onderkaak af, maar dan zou de bovenkaak wel heel ver naar voren moeten. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand hier iets over uitleggen? (indien mogelijk met exacte naam van het probleem) Alvast mijn dank, Casper


Hallo Casper, Eeen tong kan ingekort worden, dit word door plastischchirurg uitgevoerd middels wat ze noemen een wig excisie mogelijk kan het ook op andere manieren maar dat weet ik niet. Doormiddel van zo een wig excisie is mijn moders tong ook ingekort. een daar hebben dmv een wig uit de punt van de tong te neme de tong ingekort. De ingreep is wel gedaan omdat mijn moeders tong te groot was geworden door een ziekte. Dus of het ook wat voor jou is weet ik niet. groetjes Enit.

label.Geplaatst op 2003-10-23 16:47:09

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren