© 2024 solvo B.V.

(KNO) checkup ?

(KNO) check-up? Hoi allemaal, Zou graag het volgende weten en zal het zo goed mogelijk omschrijven. 1. Is het mogenlijk om alles wat je gebruikt op zang/spraak-gebied eens te laten checken? Bij KNO arts? Hoe gaat dat in z\'n werk (bedoel,keel,mond,strottenhoofd,voorhoofholtes en neus) 2. Heb het idee, dat ik in al mijn resonantie-holtes/ruimtes wat overtollige verstoppingen heb zitten (slijm ?) en mogelijk problemen; aanslag/kleuring/knobbel op mijn stembanden. 3. Hoe kun je al je resonanties in je KNO eens schoonspoelen/ shoonmaken? Is hier iets in mogelijk? Dit alles naar aanleidingen dat ik wanneer ik praat/zing of het nu gewoon mijn vaste borst-register is of falsetto er iets mee lijkt te \'\'knorren\'\' in mijn neus en voorhoofdholte (slijm?) en wil hier graag van af. Zou graag eens een medische checkup hebben, dat alles wordt nagekeken. 5. Vergoed de verzekering dergelijke checkups? Wil ook graag eens naar mijn strottenhoofd laten kijken ivm. slijm,aanslag,kleur enz... 6.kan dit allemaal sinds de verandering van nieuwe zorgstelsel? 7. wat zijnde mogelijkheden en welke stappen moet ik nemen om?


1. Ja dat is uiteraard mogelijk. Net zo goed als dat je bijvoorbeeld een long foto kan laten maken zonder directe aanleiding. Wellicht omdat je gewoon wil weten of er wat speelt, ivm het feit dat je rookt bijvoorbeeld. 2. Geen idee, maar ja, dat kun je vast wel laten checken. 3. Geen idee. Waarschijnlijk kan de huis arts het ook, of in ieder geval wel zien. Ik weet wel dat bijvoorbeeld je oren door een huis arts vaak uitgespoten worden met water. Een KNO arts doet het vaak door middel van een soort vacuum pomp. 5. Ik denk dat het afhankelijk is van je zorg pakket of je verzekerd bent voor iets dergelijks. Een gewoon consulaat is, gok ik, wel verzekerd, maar wellichte operaties, behandelingen en medicijnen niet. Maar hiervoor zou je je verzekering moeten bellen denk ik. 6. Geen idee. 7. Er zullen vast mogelijkheden zijn, maar het meest logisch is om gewoon een afspraak bij de huis arts te maken. Dat is geloof ik wel verzekerd in ieder basis pakket. De huis arts kan wellicht ook wat dingen bekijken en aangeven dat het totaal niet nodig is, of waar je vooral aandacht voor moet hebben. Een huisarts is doorgaands ook de persoon die je doorstuurt naar de KNO arts. Je mag echter om een doorverwijzing vragen en deze zal hij/zij je dan ook moeten geven, ook al ziet hij/zij er geen aanleiding voor.

label.Geplaatst op 2009-04-22 21:48:03

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren