© 2024 solvo B.V.

Last van extreme verkoudheid moeite met ademhaling

Ik heb sinds gisteren last van extreme verkoudheid.. Ik was gisteren op de fiets en ik merkte dat mijn ademhaling moeilijker begon te worden.. s\' avonds begon het ik kreeg een behoorlijke keelpijn en mijn ademhaling werd steeds moeilijker er komt steeds en piepend geluid uit en hoesten helpt niet word er ook erg benauwd van en niks helpt wat moet ik hieraan doen, want het is echt erg vervelend ik kan niet eens normaal slapen...


Erge verkoudheid is vervelend, maar er is geen direct medicijn tegen. Wellicht wil je iets als hoestdrank (of gewoon drank) of honing nemen. Je kan dit zien als een soort beschermlaagje in je keel. Als je dan hoest komt alle druk tegen de beschermlaag aan, en minder hard op je keel zelf. Je neus zit gewoon dicht omdat je neusslijmvies daar actief bezig is, en ja, dat is erg vervelend, zeker met slapen. Persoonlijk heb ik ook wel dat ik slecht slaap als mijn neus aan beide kanten dicht zit. De piep die je hoort heet medisch 'Tinnitus' en komt vaker voor bij (erge) verkoudheden. Het komt omdat de buis tussen je neus en oren verstopt raakt en dicht zit, dit veroorzaakt wat druk en daar zit die piep bij. Als je neus weer open gaat zal de buis dat na verloop van tijd ook doen en de piep ook verdwijnen. Je neus kan je eventueel open maken met een neus spray, kan je bij de huis arts halen, maar ook bij de drogist.

label.Geplaatst op 2009-04-22 22:04:15

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren