© 2024 solvo B.V.

Nasonex in combinatie met andere corticosteroiden

Ik gebruik al enkele jaren Beclomethason (Qvar), omdat ik last heb van astma. Ik gebruik dit niet heel veel. Ik heb pas Nasonex voorgeschreven gekregen van mijn huisarts. In de bijsluiter staat: Wees extra voorzichtig met Nasonex wanneer u andere corticosteroiden gebruikt, hetzij via de mond of in de vorm van injecties. Beclomethason is ook een corticosteroide. Waarom moet je voorzichtig zijn met deze combinatie?


omdat je al corticosteroiden gebruikt en je corticosteroiden-gebruik dus hoger wordt!

label.Geplaatst op 2009-01-10 16:59:26


Corticosteroiden zijn niet goed voor je lichaam, je kan hiervan o.a. botontkalking krijgen, wat ik nu dus heb. Ik had al zeer hevige pijnen door een ongeluk, door het uitvoeren van zenuwblokkades d.m.v. corticosteroiden o.a., omdat ze het anders ook niet meer wisten, omdat ik al een zeer grote gebruikster ben van morfine op hun aanraden, wat ze onder controle wilden hebben, wat niet gelukt is, zit ik nu ook nog eens met deze aandoening. Zo ben je heel snel in de aap gelogeerd i.p.v. een afdoende oplossing.

label.Geplaatst op 2009-01-20 11:09:31

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren