© 2024 solvo B.V.

Neus en tanden

Ben zelf ongeveer een jaar geleden geholpen aan mijn neus die steeds weer dicht zat met de nodige kopzorgen. Nu had ik daar een ruim jaar mee gelopen en ik merkte dat in dat jaar mijn gebit (Doordat ik nu door mijn mond moest blijven ademen) sterk achteruit ging. Nu lijkt me dat een logisch gevolg. Daarom vraag ik me af waarom dat verband niet beter is uitgelicht door de medici en of het wel eens is onderzocht of mensen met een slecht gebit wel of niet door hun neus of mond ademen. Nadat mijn neusopening door een relatief kleine ingreep weer lucht doorliet, was de achteruitgang van mijn gebit gestopt.


Je neus, en vooral de neusharen en slijmvlies, filteren een heleboel vuil uit de lucht voordat je het binnen krijgt. Vanzelfsprekend gaat dat voor de mond niet op.

label.Geplaatst op 2006-03-27 09:39:01

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren