© 2024 solvo B.V.

Neustussenschot en kaak?

Ik moet 7 maart mijn neustussenschot recht laten zetten, ze hebben bloed afgenomen om te testen op ontstekingen. Maar ik heb last van mijn kies. Kan dit kwaad met mijn narcose? En als er idd ontstekingen in mijn bloed zitten, wat gebeurd er dan? En hoelang zou ik moeten blijven? Wie heeft hier ervaring mee qua geneesproces(ziektewet, thuisblijven e.d.) Graag hoor ik jullie reacties


Hoi Purny, Vorige week ben ik aan mijn neus geopereerd. Het tussenschot is rechtgezet, er zijn doorgangen naar de neusbijholten gemaakt, de neusbijholten zijn leeggemaakt en de neusschelpen zijn even groot gemaakt. Mijn kno-arts had van tevoren al aangegeven dat ik mezelf maar 2 weken 'ziek' moest melden. Dit heb ik gedaan. Vanmorgen ben ik bij hem geweest en hij gaf het advies om heel volgende week nog vrij te nemen. Eigenlijk zou ik die vrijdag moeten werken, maar ik hou mezelf dan ook nog 'ziek'. Reden hiervoor is dat je genoeg rust moet nemen. Dit is heel belangrijk voor het herstel. Mijn leidinggevende van mn werk pakte het ook gelijk heel goed op. Ze zei gelijk dat ze wat ging regelen. Bedenk ook dat het uiteindelijke herstel zo'n 6 weken duurt (bij mij iig wel volgens mn kno-arts). Verder is de operatie me wel meegevallen. De nasleep van de narcose vond ik wel vervelend (ik was lang suf). Na één nacht in het ziekenhuis mocht ik weer naar huis. De dag erna moest ik terug naar het ziekenhuis om de tampons uit mijn neus te laten halen. Dit is een vervelend gevoel, maar duurt maar heel even. Bovendien vond ik het wel een opluchting toen ze eruit waren (schrik niet: er zaten 2 tampons in ieder neusgat, waar laten ze het allemaal?). Momenteel (een week na de operatie) doe ik het nog rustig aan. Dit zal zeker nog een week duren. Ik spoel mijn neus ook dagelijks 3 keer met zout water. Dan komen er wat bloedpropjes mee (eerste keren waren dit flinke stolsels), alhoewel dat nu al niet meer zoveel is. Het spoelen ervaar ik niet als pijnlijk. Het klinkt vervelend, maar ik vind het meevallen. De eerste keer dat ik dat deed dacht ik: 'het is toch ook niet gebruikelijk om water op te snuiven!' Als je het eenmaal onder de knie hebt, lukt het je best. Vanochtend bij de kno-arts was niet zo prettig. Ik had verwacht dat hij even zou kijken en dat het dan goed zou zijn. Hij heeft de neusgaten 'uitgezogen'. Dat is even niet fijn maar daarna was, vooral mijn rechterneusgat, een stuk leger. Als laatste als je er vatbaar voor bent: laat je niet opjutten/bang maken door allerlei verhalen van mensen die ook zoiets hebben meegemaakt. Jij ervaard het op jou manier! Bedenk ook dat wat ik nu omschreven heb, bij jou misschien helemaal niet zo gebeurd. Simpelweg omdat jou operatie weer anders is. Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt. Succes ermee! Groet, Marion Ps. Nu ik de tekst nog een keer lees, lijkt het of het niks voorsteld. Ik ervaar het echter niet als een kleinigheid!

label.Geplaatst op 2007-02-01 14:49:46

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren