© 2024 solvo B.V.

Neusverstopping door zingen

Hallo allemaal, Ik ben twee keer geopereerd aan mijn neus, de eerste keer werd de neustussenschot rechtgezet en de tweede keer werd er extra ruimte gemaakt binnen de neus. Ik heb soms ook last van de hooikoorts en ben ook eenbeetje allergisch voor bomen, bloemen enz.. Hiervoor gebruik ik soms sprays die de allergische reactie verminderen. In het algemeen valt dit allemaal wel mee, alleen als ik zing, dan begint mijn neus binnen een minuut of 10 verstopt te raken. Ik moet het dan een tijdje laten rusten, dan wordt het langzaam weer beter. Omdat ik heel erg van zingen hou, ben ik hiervoor bij de KNO artsen geweest, maar ze wisten ook niet precies hoe dit zou kunnen komen en stelden voor om nog een operatie te doen. Dus weer een sneetje in de neusslijmvlies. Mijn vraag is, of iemand hiermee ervaring heeft en of het wel verstandig is om nog es een operatie te ondergaan. Ik zou graag een goede advies willen krijgen. Groeten, Kbe


Er is maar een probleem en oorzaak. De longen.

label.Geplaatst op 2011-03-12 00:44:12


Misschien dat het met de manier waarop je zingt te maken heeft?

label.Geplaatst op 2011-03-13 00:55:23


Hoi Thomas11 en SuperAnn3000 , Bedankt voor jullie reacties. Hoe kan het met longen te maken hebben? kun je hier wat meer over zeggen? En SuperAnn3000, Het heeft niet met mijn manier van zingen te maken, ik ben hiervoor bij de zangdocent geweest.

label.Geplaatst op 2011-03-17 17:01:21


Logisch nadenken. Bij zingen moet je veel zuurstof inademen en uitademen. Dit allemaal behulp met de functie van de longen. Wanneer sputum in de diepste binnenwand van de longen heen en weer beweegt, kans op een verstopping in de neus. Wanneer je een tijdje moet rusten laten, dan wordt het langzaam weer beter. Sommigen zal een spontane genezing door een simpele griep doordat de slijm spuugt uit de longen. Het kan ook de oorzaak alleen van de neus of de lever en de nier ziektes.

label.Geplaatst op 2011-03-17 17:51:29

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren