© 2024 solvo B.V.

Onderzoek kinderen met kno-problemen die autistisch gekenmerkt worden.

Ik heb een zoontje met kno problemen. Vanaf zijn tweede jaar (wat wij weten) heeft hij problemen. Ondertussen zijn de neusamandelen verwijderd en nu in januari krijgt hij buisjes in beide oren. Nu heeft hij ook een ontwikkelingsachterstand opgelopen en sluit hij zich wat af van prikkels in welke vorm dan ook. Door een orthopedagoog en een logopedist werd dit op autistische kenmerken gegooid, waar ik zelf veel moeite mee heb, omdat mijn zoontje nog maar vier jaar is en hard bezig is met het inhalen van zijn achterstand. Wat nu dus weer bemoeilijkt wordt door doofheid. (vocht achter beide trommelvliezen) Zelf zie ik liever dat er op zo\'n jong kind nog geen plakker wordt gezet, zeker omdat er lichamelijke problemen zijn die nog niet volledig getackeld zijn. Nu is het wel makkelijker om medewerking van mensen te krijgen als je goed onderbouwd ter tafel komt. Nu heb ik vernomen dat er een onderzoek is waarin naar voren komt dat bij veel kinderen die autistische kenmerken vertonen de oorzaak ligt bij kno problemen. En als deze worden aangepakt ook de oorzaak voor de zo lijkende autistische kenmerken ook verdwijnen. Het probleem is alleen dat ik dit onderzoek nergens kan vinden op internet. Komt u dit onderzoek bekent voor? Het heeft in een krant gestaan (vraag me niet welke). Wie kan me aan dit onderzoek helpen? Groetjes Esther

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren