© 2024 solvo B.V.

Onduidelijke symptomen.

Geruime tijd klaagt een goede kennis over een vreemde geur achter in haar neus, proeft minder, heeft een gladde \"dooie\" tong, druk achter ogen, op de oren en de klacht dat het doorwerkt naar de luchtpijp. Als ze de geur omschrijft noemt ze het een \"kaassausje\". Ik ken haar goed genoeg om me te realiseren dat het voor waar kan worden aangenomen, maar zij beeld zich nu echt van alles in wat het zou kunnen zijn en ik weet niet meer dan voor te stellen om veel te spoelen met zout water en naar de dokter te gaan.


Is ze al langs de huisarts geweest? Griep, verkouden, irritatie aan de neus/luchtwegen? Rookt ze? Etc etc.

label.Geplaatst op 2006-03-27 09:40:53


Ze is inderdaad maar een keer gegaan. De huisarts vermoedt voorhoofdsholteonsteking. X-ray foto's zijn gemaakt, er is bloed geprikt i.v.m. de mogelijkheid van ontstekingen. Ze is diabetes-patient en rookt. Het is vergeefse moeite om haar over te halen te stoppen met roken. Voordeel is dat ze na veel aandringen met/door nadruk op haar suiker zowaar plezier had gekregen om veel aan beweging te doen. Ik heb in zoverre wel te doen dat nu ze zo lekker bezig was dit probleem opdook. Zij had toen zoiets van "ik ben nou toch goed bezig." Ze heeft nu koorts en we hopen vijdag meer te weten(en anders maandag).

label.Geplaatst op 2006-03-28 20:09:06


Bij een kiesextractie is een stuk wortel achtergebleven. Deze is gaan ontsteken en heeft een gat naar boven gevreten. De boosdoende infectie is "Escherichia coli". Heb hem zelf moeten vinden op internet omdat het door de huisarts als hyperventilatie werd gediagnostiseerd. Nu moet ze donderdag naar de tandarts om de wortel te laten verwijderen en vandaaruit naar de kaakchirurg om de boel "te dichten". Er was in de tussentijd echter nog een tand aangetast, en dit word later verholpen omdat het ivm haar suiker te veel risico zou zijn. De duizelingen zijn erger geworden en ik vraag me af of ze nu niet simpelweg vergiftigd word door die infectie. De tandarts denkt dat er in het slakkehuis iets beschadigd is geraakt. Deze bacterie heeft behoorlijk lang kunnen huishouden. Wil eigenlijk liefs NU van wie dan ook weten of het verder kwaad kan en of de evenwichtsstoornis omkeerbaar is.

label.Geplaatst op 2006-05-12 19:16:41

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren