© 2024 solvo B.V.

Oorklachten

Sinds kind heb ik regelmatig te kampen met uiteenlopende klachten aan mijn linkeroor. Vroeger veel oorontsteking gehad en later voor militaire dienst ook afgekeurd omdat mijn gehoor onder de maat bleek. Na een lange probleemloze periode van mijn 20e tot mijn 33e kreeg ik op mijn 34e in een jaar 3 keer middenoor-ontsteking. Mijn huisarts heeft me vervolgens naar de KNO arts gestuurd. Hier ben ik een paar keer geweest maar aangezien ik sindsdien geen oorontsteking meer heb gehad is er geen actie ondernomen. Wel is geconstateerd dat het trommelvlies van mijn linkeroor naar binnen staat. Dit komt volgens de KNO arts doordat mijn buis van Eustachius niet goed functioneert. Buisjes zouden een oplossing kunnen bieden. Sinds een hals jaar heb ik echter een andere klacht. Het voelt net of er \"iets\" in mijn oor zit. Dit geeft een vervelend, aanwezig gevoel. Ik heb dagen dat ik het minder voel maar ook dagen dat het een behoorlijk stekend gevoel geeft. Daarnaast heb ik regelmatig last van een borrelend, en suizend geluid in mijn linkeroor. Deze geluiden komen van binnenuit. Om niet weer bij de KNO arts aan te kloppen wacht ik nu al een paar maanden af, helaas blijven de klachten aanhouden. Ook heb ik het idee dat het gehoor aan de linkerkant verder terug loopt. Mijn rechteroor geeft gelukkig geen problemen. Iemand een suggestie over wat te doen? Alvast bedankt! Marco


ga terug naar de kno arts het is geen schande om daar aan te kloppen.ik heb sinds jongs af aan ook al oor problemen en heb sinds me derde al buisjes en ben nu 29 en krijg steeds weer nieuwe als ze eruit groeien.omdat bij mij de buis van eugstagius ook niet goed werken.als je meer wilt weten hoor ik het wel.

label.Geplaatst op 2008-10-21 21:18:41


@Jolanda, Bedankt voor je reactie! Ik twijfel inderdaad om terug te gaan naar de KNO arts maar aangezien de klachten wel leefbaar zijn, en ik op internet lees dat behandelingen zoals bijvoorbeeld buisjes ook niet een permanente oplossing bieden twijfel ik. In principe zijn er bij mij 3 verschillende situaties: 1. Een stekend gevoel in mijn oor 2. Een "borrelend" en suizend geluid in mijn oor 3. Geen klachten Deze 3 varianten kunnen per dag verschillen. Vooral het steken geeft me een onzeker gevoel. Je geeft aan regelmatig buisjes te krijgen, is dit een kleine (poliklinische) ingreep? Bij kinderen weet ik dat er maximaal een keer of 5 buisjes geplaatst mogen worden, en je trommelvlies schijnt er niet beter op te worden. Afgezien dat mijn trommelvlies ingetrokken is ziet het er nog goed uit volgens de KNO arts. Door een bepaalde beweging te maken met mijn kaak kan ik zowel links als rechts mijn trommelvliezen late knappen / klikken, door snuiven herstel ik dit weer. Herkend iemand dit?

label.Geplaatst op 2008-10-22 11:42:42


Hoi, Volgens mij zijn buisjes toch wel een goede oplossing. De ingreep stelt niet zoveel voor bij volwassenen. Gaat gewoon met plaatselijke verdoving. Die dag is het wat gevoelig, maar dat is alles. Hoelang de buisjes blijven zitten is per persoon verschillend. Hoe kom je erbij dat het maar vijf keer zou mogen? Er kunnen uiteindelijk, als blijkt dat dit een goede oplossing is, buisjes worden geplaatst die er jaren in blijven zitten, zoniet heel je leven. Bij mij zijn er meerdere keren buisjes geplaatst. Nu al drie jaar zonder en klachtenvrij. Waarom niet uitproberen of dit voor jou ook een oplossing is. succes

label.Geplaatst op 2008-11-13 10:18:09


Volgens mij kun je niet eindeloos buisjes blijven plaatsen omdat je het trommelvlies beschadigd. Er komt litteken weefsel op en je gaat er slechter door horen. Bij kinderen plaatsen ze sowieso niet meer als 5x buisjes. Bij mijn neefje groeien ze er na een paar maandjes steeds weer uit. Die moet trouwens wel onder narcose. Volwassenen niet?

label.Geplaatst op 2008-11-30 10:51:46


De oorklachten die jij beschrijft komen mij redelijk tot zeer bekend voor. Wat ik in jouw geval zou doen is je door laten verwijzen naar de KNO-arts, een naar binnenstaand trommelvlies kan duiden op een andere kwaal. Niet dat ik de expertise van een KNO-arts in twijfel wil trekken, maar het kan, gezien jouw aanhoudende klachten geen kwaad om hem/haar nog eens te bezoeken. Ga desnoods voor een second opinion, ik heb zelf met oorklachten veel te lang gewacht (lees: vermoedelijk een jaar of tien) en pluk daar nu de vruchten van.

label.Geplaatst op 2009-02-16 11:46:20

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren