© 2024 solvo B.V.

Ooroperatie

Ik ben 16 en ik word morgen geopereerd aan mijn oren. De reden is dat mijn trommelvlies iets ingetrokken zit en de gehoorbeentjes te veel tegen mijn trommelvlies aan liggen. Ik krijg een nieuw trommelvlies en voor de rest weet ik ook niet precies wat er gaat gebeuren. Iemand die dit herkent en tips of iets dergelijks heeft?


waarom weet je niet precies wat er gaat gebeuren? heeft je KNO arts hier niets over gezegd of alleen tegen je ouders? Of heb je niets gevraagd.Of wil je het niet weten, kan ook nog. Vraag hem voor de operatie even wat hij precies gaat doen. het veranderd de situatie niet, maar misshien wordt het duidelijker voor je. En die operatie/s worden wel vaker gedaan en het valt meestal wel mee. Nadien kan het soms wat raar zijn, vraag maar aan de KNO arts wat je kunt voelen/ merken. Sterkte.

label.Geplaatst op 2005-10-17 15:18:43


Hoi Tom goed te lezen dat het voorspoedig met je gaat. Ik zelf heb al 3 maal een ooroperatie ondergaan ivm cholesteatoom. De pijn valt na de operatie over het algemeen wel mee. Een advies voor het wassen/douchen, ik gebruik zelf altijd een stevige plastic beker, plaats deze over je oor en je hebt je andere hand dan nog om je haren te wassen.

label.Geplaatst op 2005-10-22 23:05:45


Bedankt voor alle tips!!

label.Geplaatst op 2005-10-24 17:49:53


Tom, hoe gaat het nu met je? En wat waren je klachten voordat je geopereerd werd? Ook slechthorendheid met onbekende oorzaak misschien?

label.Geplaatst op 2005-12-08 13:30:06


Sorry dat ik zo laat reageer. Ja het gaat nu goed met me. Heb 7 december te horen gekregen dat ik volgend jaar weer geopereerd moet worden als een soort controle. Dan wordt er dus weer in mijn schedel geboord enz. Maar ik heb helemaal geen oorpijn ofzo meer in dat oor. Nu begin ik last te krijgen van mijn andere oor. Niet dat ik daar minder door hoor, maar soms krijg ik opeens oorpijn in dat oor. Het begon allemaal met dat ik door mijn linkeroor minder hoorde. Dat viel me op en ik ging naar de dokter. Na een aantal keer uitspuiten (en het ging maar niet over) werd ik doorgestuurd naar de KNO-arts. Die zag dat het er neit helemaal goed uit zag in dat oor. Na een tijdje ging het slecht horen opeens weg. Ik heb een aantal gehoortests gehad en ik had een normaal(goed) gehoor. De KNO-arts zag andere problemen in mijn oor en ik heb daarna eigenlijk nooit er meer aan gedacht dat ik een tijdje (aantal weken) minder hoorde. Ik heb dus ook nooit meer gevraagd wat de oorzaak kon zijn voor die slechthorendheid destijds.

label.Geplaatst op 2005-12-22 20:40:09


Bedankt voor het reageren!! Mijn KNO-arts is half buitenlands en soms moeilijk verstaanbaar, daarom heb ik niet alles goed meegekregen van wat hij zei. Dat mag misshcien niet een reden zijn, maar hij ziet er heel erg professioneel uit en ik heb dan ook alle vertrouwen in hem, dat is ook een reden dat ik niet vaak heb doorgevraagd. Als ik iets niet snapte dan vroeg ik uiteraard meteen wat hij nou precies bedoelde. Alleen het antwoord daar weer op, werd er niet echt duidelijker op. Ik weet wel ongeveer wat ze gaan doen en wat jij/u al zegt, het maakt me voor de rest ook niet zo veel uit. Als de operatie maar goed verloopt en mijn oor er beter van wordt. Ik heb een aantal dagen geleden een intake gesprek gehad en daar is me verteld hoe alles verloopt buiten de operatie om. Dus hoe ik onder narcose gebracht word, wat ik moet doen als ik weer bijkom enz. Dit gesprek heeft veel dingen duidelijker gemaakt. Morgen is de operatie, nu maar hopen dat alles goed gaat! Tom

label.Geplaatst op 2005-10-17 21:41:20


Fijn dat alles goed is gegaan. En ik hoop dat alles snel weer hersteld. Rustig aan doen is altijd goed met zoiets!

label.Geplaatst op 2005-10-20 22:01:11


Hallo Tom, Ik ben 5 mnd geleden aan mn oor geopereerd omdat ik al 9 mnd een chronische ontsteking had. Ik neem aan dat jij ook via een snee achter je oor wordt geopereerd?? Napijn valt enorm mee, alleen staat je oor wel een paar weken af, en je oorschelp blijft lang gevoeloos (kan nog een jaar duren bij mij zei de arts), Het litteken geneest mooi en zie je ook bijna niet meer, het valt precies in een plooi. Het enige wat bij mij vervelend was, is dat ik nog een week met een drain achter me oor heb moeten lopen, en 4 weken een tampon in mn oor, die elke week vervangen werd. Heel veel sterkte en hoop dat het bij jou ook meevalt!! Groetjes van Suzsan.

label.Geplaatst op 2005-10-18 13:15:34


Ja, ik probeer ook zo rustig mogelijk te doen. Ben de hele dag tv aan het kijken bijna, maar eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet zo erg;) Vandaag krijg ik nog wat bezoek en vanaf morgen wordt het echt een weekje rusten. Vraagje voor Suszan: na die operatie mag je oor niet nat worden he, maar hoe heb jij dat gedaan?? Gewoon 4 weken niet je haren gewassen?? Ik doe gewoon een soort mutsje op, maar dat werkt ook nog vrij irritant. Ik was ook mijn haar gewoon een week niet, kan niet anders toch?? Is toch onmogelijk om je haren te wassen zonder dat het bij je oor nat wordt? Tom

label.Geplaatst op 2005-10-21 14:11:28


Hey Suzan!! Ben net thuisgekomen uit het ziekenhuis! De operatie is goed verlopen. Bij mij is inderdaad ook een snee achter het oor gemaakt en ik moet tot volgende week donderdag met een tampon in mijn oor lopen. Heel mijn oor is bedekt met een soort pleister en dat is best irritant. Ook mag ik niet te snel met mijn hoofd bewegen. Het eten en drinken is ook best rot, want dan bouw je een vrij grote druk op je oor volgens mij. Wat jij zei over dat je oorschelp een jaar gevoelloos is, daar weet k niks van. Hoe gaat het nu met je?? Gaat het al beter?? Tom

label.Geplaatst op 2005-10-20 11:44:44


Wat is een drain trouwens?

label.Geplaatst op 2005-10-20 11:47:37


Ik heb bij mijn dochter de haren toen gewassen, met twee grote doppen op de oren, en dan goed drukken zodat er echt geen water langs of tussen door kan gaan. Goed drukken dus en iemand anders even de kraan en shampoo erop laten doen enz. Anders lukt het niet. En inderdaad , zo lang mogelijk uit stellen als het niet nodig is. Er is ook poeder in de handel die je haar niet vet doen lijken, ( maar schoon zal het daar niet van worden.) Succes.

label.Geplaatst op 2005-10-22 10:50:11


hallo tom, fijn dat je operatie goed gelukt is. een drain is een slangetje dat ingebracht wordt bij een wond om wondvocht af te voeren, dit is niet bij elke operatie of bij iedereen nodig. succes met het herstel. groetjes

label.Geplaatst op 2005-10-20 19:43:46


Hallo Tom, Fijn dat het allemaal goed verlopen is, en ik hoop dat je herstel ook goed blijft verlopen en dat je uiteraard van je klachten af bent!! Mijn gehoor is nog niet goed en ook hoor ik steeds een geluid, maar dat heeft tijd nodig volgens de arts, maar hij weet niet of mn gehoor nog helemaal goed komt. Over de ongevoeligheid van je oorschelp verschilt miss ook per persoon, maar het topje is bij mij nog gevoelloos en dat kan nog een jaar duren. De vraag over de drain is al beantwoord zag ik haha.. Nou iig nog heel veel sterkte en beterschap de komende tijd. Groetjes van Suzsan.

label.Geplaatst op 2005-10-20 21:30:07


Oh ja, welke doppen vraag je je natuurlijk af. Ik heb grote doppen van een grote bus bad/doucheschuim gebruikt.

label.Geplaatst op 2005-10-22 10:52:12

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren