© 2021 solvo B.V.

Oorpijn tijdens het vliegen

Tijdens het vliegen(met name tijdens het landen)heb ik ontzettende oorpijn. Het is een stekende pijn die soms doortrekt naar mijn kaak/hoofd. De tranen staan dan in mijn ogen. IK ben dan niet verkouden. Ik heb van alles al geprobeerd; van tevoren neusprayen, kaugum, wokkels in oren, bekertjes op mijn horen, geeuwen etc. Dit verziekt aardig mijn vakantieplezier. Ik zit er aan te denken om een paar weken naar australie te gaan. De vooruit zichten van de ondraagelijke pijn weerhoud mij hiertoe. Ik ben al vaker bij de KNO geweest i.v.m allergie en keelpijn. Ze konden mij geen duidelijke oplossing aanbieden. Wie weet raad.

Je hebt airplanes, speciale dopjes die de druk regelen tijdens het vliegen. Wat ook helpt is een gat in je trommelvlies zodat er geen druk op kan staan. Maar dat is een beetje rte heftige oplossing :-)

label.Geplaatst op 2006-07-20 15:46:46

Hoi Ilse, Bedankt voor je reactie. Airplanes heb ik ook al geprobeerd, werkte helaas niet. Kan je iets meer vertellen van je tweede oplossing? gr. Babsje

label.Geplaatst op 2006-07-20 18:25:09

Had ik ook altijd. Sinds ik 20 minuten voor de start EN 20 minuten voor de landing spray met b.v. Otrivin en gewoon zout water (0,9%) heb ik nooit meer last.

label.Geplaatst op 2006-07-22 00:16:49

Je kan buisjes laten plaatsen. Zodat er een opening in je trommelvlies komt. Dan kan er geen druk meer in je binnen oor ontstaan. De oplossing van een neusspray kan ook helpen. Dan gaat de buis van eustagius (ehmhoeheetdievent) weer open staan (beter werken), ook zodat de druk minder is. Let wel met op met buisjes! omdat er een opening in het tv zit, kan er ook water ect. in het binnen oor komen. Zwemdopjes zijn dan wel verstandig tegen oorontstekingen.

label.Geplaatst op 2006-07-24 10:24:11

wat heftig allemaal om buisjes te plaatsen om pijn te voorkomen tijdens het landen van het vliegtuig ik ga eerder voor de dopjes die je in kan doen of de otrivin neusspray vóór en na de landing (info heb ik van het net hoor) maar in me oor laten prikken zou ik nooit doen

label.Geplaatst op 2010-03-16 08:27:34

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren