© 2024 solvo B.V.

Oorpijn waar ik geen raad mee weet

Hallo allemaal, Ik loop al sinds dat ik klein ben regelmatig bij de kno-arts in verband met mijn oren. Ik heb vroeger ook buisjes gehad. Nu is het zo dat ik echt heel erg vaak last heb van oorpijnen. Zelfs zo erg dat ik niet meer kan functioneren qua werk. Ik word er heel erg duizelig van en krijg er vaak hevige hoofdpijnen van. Regelmatig ben ik hiervoor naar de huisarts geweest. Ik heb de nodige druppels gekregen en ben doorverwezen geweest naar kno-artsen. Ook gaf de huisarts aan dat hij kon zien dat mijn trommelvlies naar binnen getrokken staan op zo\'n moment. Mijn bezoekjes aan de kno-artsen lijken wel een grote ramp. Je belt namelijk naar het ziekenhuis op het moment dat je net doorverwezen bent door je huisarts, en dus de meeste last heb. Vervolgens zit je natuurlijk met een wachtlijstje, waardoor je enkele weken later aan de beurt bent. En dan zal je het net zien, op zo\'n dag gaat het wel goed met mijn oren. Ik krijg dus heel vaak te horen: ja, je oren zien er nu goed uit, maar we zien het litteken van de buisjes en we kunnen wel heel erg goed zien dat je vaak ontstekingen hebt gehad, want je trommelvlies ziet er zo dun uit.Daar moet je wel mee uitkijken, want als die doorgaat ben je doof...... Ze kunnen dus niets doen voor mij op zo\'n moment. Het is voor mij zo frustrerend en ik voel mezelf zo voor schut staan bij zo\'n arts, dat ik niet eens meer naar de dokter toe ga hiervoor. Gevolg: slechte indruk op het werk, want tja.. werken lukt niet als je ongeveer zwart voor je ogen ziet. Mensen, zitten jullie nou ook met dit probleem? En er moet toch wel een oplossing voor zijn? Ik heb echt zoiets, al rukken ze die trommelvlies eruit, als dat helpt tegen die pijn ben ik liever doof in dat oor (zo denk ik nu dan he :p) ohw.. er zit trouwens geen vocht achter het trommelvlies.


Beste Flensje, Ik kan je maar een advies geven. Ga voor een second opinion naar een andere KNO-arts.

label.Geplaatst op 2011-02-28 18:09:50


hallo, het is wel lang geleden maar toch wil ik reageren op u bericht. Ik herken de klachten al te goed van mijn dochter.Ze is 17 en al vanaf de geboorte oorklachten. Heel vaak buisjes en ook grote ooroperaties. Door een heftige infectie na operatie is er een holte achter het oor ontstaan die steeds vacuum zuigt en veel pijn geeft. Een beluchtingsprobleem. Toch reageren de artsen vaak met stel je niet zo aan, je bent teveel met de klachten bezig enz. wel plaatsen ze vaak een nieuw buisje wat de klachten wat verminderd. Bij heftige pijn funcioneerd ze niet, kan niet naar school, werk enz, is daarbij soms ook duizelig. heeft zelfs morfine voor noodgevallen. Toch heb ik het idee dat ze niet echt luisteren naar de klachten. Maar we zoeken en hopen verder op een arts die hier wat aan kan doen. Met vriendelijke groet

label.Geplaatst op 2011-09-23 18:07:56

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren