© 2024 solvo B.V.

Oorproblemen na duiken, weinig effect oordruppels

Hallo, Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Sinds oktober 2005, na enkele duiken, heb ik last voor druk op mijn oren. Waarschijnlijk verkeerd geklaard. Dacht het gaat wel weer over. Nu ben ik 2 weken geleden weer gaan duiken en week daarna naar een (oorverdovend) concert geweest. Volgende dag behoorlijke pijn in mijn oren (voornamelijk rechts). Heb erg last van druk verschillen, zelfs het vlakbij dichtslaan van een (auto)deur, openstaand (auto)raam, praten naast mij voel ik al. Heb ook het gevoel dat mijn oren, en daarmee ook mijn kaken, constant gespannen staan. Ben 10 dagen geleden naar de dokter geweest, hij zag wel éen iets rode huid, geen infectie, heb sofradex oordruppels gekregen. Leek weinig te helpen. Gisteren had ik een feestje met bandoptreden, na een half uurtje zat ik al weer snikkend van de pijn binnen. Vraag me af gaat dit nog over, hoe lang duurt het voordat je effect van de oordruppels mag verwachten, wat kan het zijn, en vooral kan ik nog duiken!! Alvast ontzettend bedankt voor uw reactie! Marina


De oordruppels hebben bij deze klachten absoluut geen zin. Er is namelijk geen sprake van een infectie. Ik denk dat het het meest nuttig is als je een keer naar een KNO-arts gaat voor (o.a.) een gehoortest. Na duiken zie je wel vaker problemen aan de oren en er moet wel uitgesloten worden dat er schade is ontstaan door het duiken.

label.Geplaatst op 2006-05-27 18:09:45

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren