© 2024 solvo B.V.

Oorsuizen

In 1983 ben ik gevallen op het werk (bakkerij) en ben toen hard met mijn hoofd tegen de diepvries terecht gekomen. Bleek achteraf een hersenschudding te hebben gehad maar ben gewoon door gegaan met m\'n werk. Vanaf die tijd heb ik last van oorsuizen. Het is vervelend maar je went er aan. Je zult wel moeten want er is niets aan te doen. Of denkt iemand van wel?


Toen ik klein was heb ik ooit een gat in mijn hoofd gehad door een klap (blok ijs dat van het dak viel). Tegenwoordig heb ik tinnitus. Niet na die klap. Of die klap er destijds oorzaak voor was dat ik er nu vatbaarder voor ben weet ik niet, al lijkt het mij wel onwaarschijnlijk. Een klap op het hoofd kan naar mijn weten wel enige schade toerichten aan je hormonale huishuiding, in de zin van het kan de gecoordineerde structuur van je lichaam tackelen, een dergelijk herstel proces kan lang duren, en dan heb je het over meerdere jaren. Maar ook verandering in bloeddruk of een foutief geplaatste schedel kan oorzaak van tinnitus en wellicht veroorzaakt worden door een harde valpartij. Ook bovenste rugwervels kunnen tinnitus veroorzaken of stimuleren. Ga er iig mee naar je huisarts. Wellicht is het wel te verhelpen, of te verminderen. Wellicht is in jou geval even 1 consult bij een Fysiotherapeut (met kaak specalisatie) ook niet onverstandig, laat hem heven kijken hoe je rug en kaak ect. staan. Nooit geschoten altijd mis, en wellicht dat je net als mij het niet meer 100% zeker weet, maar een keer niks horen moet fantastisch klinken.

label.Geplaatst op 2009-09-20 21:15:12

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren