© 2024 solvo B.V.

Oren uitspuiten

Jaren heb ik al last van me linkeroor. Alleen wanneer er water in komt heb ik een paar dagen flinke pijn. Als ik me oren proberen te klaren dan hoor ik links ook lucht er langs lopen. Ik kan zeg maar ademen door me oor. Zelf denk ik dat ik dit probleem een scheurtje of perforatie is was niet meer dicht groeit. Nu ging ik vorige week ineens lage tonen heel sterk horen en hoge verdwenen. Gisteren is het opgehouden. Ik had eerder al een afspraak gemaakt met de huisarts en zei heeft vandaag gekeken en constateerde een flinke prop. Iets wat ik zelf er vermoede... Nu heeft ze een afspraak gemaakt volgende week om het uit te laten spuiten. Nu hoor en lees ik dat uitspuiten nooit mag met trommel perforatie of scheuren. De dokter negeerde me over me irritatie aan me oor. Moet ik nu me oren laten uitspuiten of niet?


Hallo; Ik zou mijn oren wel laten uitspuiten,maar dan alleen door een arts of een verpleegkundige die het kan,mijn vrouw heeft het zelfde probleem,en is nu met mijn verpleegkundige begonnen haar oren uit te spuiten. Zij had hetzelfde probleem,hoorde of slecht of ontzettend scherp. Bij controle bijeen oordeskundige bleken haar oren te vol te zitten met proppen. Rechts had ze er meer last van. Nu met tussen tijden van minimaal 2 weken worden haar oren wat leeg gespoten. Het is van belang dit niet in 1 keer te doen want dan loop je kans op ernstige beschadigingen ,en dat is geen pretje. Veel sterkte en suc6 bij de huisarts. vr.gr.paulanita.

label.Geplaatst op 2009-09-29 12:07:33


Als je zelf twijfels hebt daarover zou ik persoonlijk naar een KNO-arts gaan voor verwijderen oorsmeer en het niet door een huisarts laten doen. Een KNO-arts die "lepelt" het oor leeg en spuit dus geen water in je oor. Tevens kan deze KNO-arts meteen bekijken of er inderdaad een trommelvliesperforatie bestaat. Ik ben natuurlijk te laat met mijn reactie, maar ben wel benieuwd wat je hebt gedaan en of het goed gegaan is.

label.Geplaatst op 2009-10-17 09:02:44


Naar de KNO-arts is inderdaad een aanrader. Niks verkeerds over dokters maar een KNO arts zal toch echt beter weten waar mee bezig te zijn dan de dokter. Wat betreft het probleem water in je oren zou ik gewoon kijken voor oordopjes tijdens het zwemmen / douchen. Het scheelt mij een hoop ellende in ieder geval tegenwoordig. (http://www.oordoppen.com de proplugs oordopjes heb ik.) Het voordeel is dat deze oordopjes niet diep je oor in gaan maar meer in je oorschelp zitten zodat je niet al je oorsmeer naar binnen duwt. Succes in ieder geval!

label.Geplaatst op 2010-03-12 15:01:34


Naar de KNO-arts is inderdaad een aanrader. Niks verkeerds over dokters maar een KNO arts zal toch echt beter weten waar mee bezig te zijn dan de dokter. Wat betreft het probleem water in je oren zou ik gewoon kijken voor oordopjes tijdens het zwemmen / douchen. Het scheelt mij een hoop ellende in ieder geval tegenwoordig. (http://www.oordoppen.com de proplugs oordopjes heb ik.) Het voordeel is dat deze oordopjes niet diep je oor in gaan maar meer in je oorschelp zitten zodat je niet al je oorsmeer naar binnen duwt. Succes in ieder geval!

label.Geplaatst op 2010-03-12 15:01:45

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren