© 2024 solvo B.V.

Piep in mijn oor?

Ik heb een jaar terug een pieptoon in mijn linker oor gehad, deze is na 8 weken vanzelf, zoals hij kwam, ook weer weggegaan. Nu is de pieptoon sinds begin november 2004 weer terug in mijn linker oor. Deze varieerd steeds van hardheid en heb ook een bedrukkend gevoel in mijn oor, dat ook steeds varieerd, ook soms pijn tot gevolg. Ook krijg in nu soms in mijn rechter oor een zachte pieptoon te horen en kraakt het. Ik ben 46 jaar en via het SFB en mijn KNO arts heb ik een gehoortest af laten nemen en die zeggen dat het doofheid door ouderdom is. Vraag als dat zo is dan is dat toch niet zo wisselvallig als dit fenomeen??? kan ik nog andere dingen proberen. Ik moet nu pas weer eind december een gehoor test laten doen, en als ik slik hoor ik een hoop gekraak en soms resulteerd dat in een beter gehoor en die piep word dan weer harder of zachter. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, ik kreeg te horen dat dit tinnitus zou zijn maar is dat wel zo?? afz cor


Dit is absoluut tinnitus, per definitie. Dat de piep weleens varieert in luidheid doet daar niets aan af. Dat zie je wel vaker bij patienten met tinnitus. Aan tinnitus is voorlopig nog niets te doen, jammergenoeg.

label.Geplaatst op 2005-03-24 23:32:51


beste COr Bij mij is die piep in mijn oor 3jaar geleden begonnen. Van een natuurgeneeskundige kreeg ik te horen dat het met stress te maken heeft. Hij schreef calcium-magnesium orotaat voor. Het is er mee weggegaan. Als ik het erg druk heb komt het in enige mate terug,maar wat extra calcium-magnesium en het is zo weer over. Ook neem ik vit C in hoge dosis. Wellicht kun je hier wat mee. Groet Roosmarie

label.Geplaatst op 2005-03-25 20:14:13


De mate waarin een persoon last heeft van tinnitus is inderdaad ook afhankelijk van stress. Hoewel er veel zaken in de alternatieve geneeskunde geprobeerd zijn (waaronder jouw ervaringen) is van geen enkel middel gebleken dat het effect heeft op de tinnitus. Calcium, magnesium, vitamine c heeft bij groepen mensen geen effect op de tinnitus. Er zit ook geen enkele gedachte achter, waarom het zou werken. Vitamine c is overigens een geweldig overschat middel. Bij tekorten kan je klachten krijgen, maar er is nog nooit aangetoond dat een overschot je van klachten afhelpt. Het is namelijk zo, dat als je meer vit c neemt, dat je het gewoon weer uitplast. Je hoeft daarom ook absoluut geen extra vitamines te slikken bij normale voeding. Ook niet als je ziek bent.

label.Geplaatst op 2005-03-26 00:30:36


Ik heb laatst een medisch artikel gelezen, dat vitamine A en D je misschien een oplossing kunnen bieden. Je kunt het allicht proberen. Succes.

label.Geplaatst op 2005-05-15 23:03:45


Hallo, ik heb sinds 10 jaar een hele hoge piep(fluit)toon in mijn oor. Het gaat niet weg door vitamines e.d.. Er is in Nederland geen behandeling voor. Wel heb ik gehoord dat er in Duitsland speciale klinieken voor zijn. Mijn piep gaat soms dwars door hoofd, lijkt het wel, en gaat dan naar ander oor.Ook veranderd het soms van toonhoogte. Bij stresssituaties gaat het idd harder te keer. Het is bij mij ontstaan door stress situatie.Er is een tinnitusstichting,misschien kan die je verder helpen, weet zo echter geen adres. Volgens de artsen moet je er maar mee leren leven. succes.

label.Geplaatst op 2006-07-15 12:57:12

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren