© 2024 solvo B.V.

Puistjes aan de binnenkant van de rand van de neusvleugel.

Sinds een aantal maanden heb ik last van een soort puistjes die zich net aan de binnenkant van de neusvleugel vormen. Ze gaan gepaard met de pijn van normale puistjes op de huid. Soms lijken ze te verdwijnen en kan ik er een droog (geen bloed) korstje afhalen, maar eigenlijk zijn ze continu aanwezig. Een enkele keer vormt er zich op de zelfde plek maar dan aan de buitenkant een huidirritatie (verdikking). Dit gaat dan gepaard met een pijnlijke gevoeligheid, roodverkleuring en een soort van vervellen. Ik moet eraan toevoegen dat ik al minstens een jaar ook last van opdrogen van het neusslijmvlies, vanaf ongeveer 10 uur \'s avonds. Dit duurt de hele nacht. Pas in de ochtend komt de productie van slijm weer opgang en is de droge neus weer over. Overigens geldt nu al enkele jaren dat ook mijn traanvocht eenzelfde kurve vertoont. Tegen het slapen gaan wordt er bijna geen traanvocht meer aangemaakt, gedurende de nacht is er geen sprake meer van traanvocht. \'s ochtends zijn mijn ogen dan echt kurkdroog. Het duurt vaak minuten voordat weer traanvocht wordt aangemaakt. Het is niet alleen vervelend en verontrustend, maar ik slaap daardoor ook steeds slecht. meerdere malen per nacht wordt ik er wakker van en probeer ik de productie van traanvocht en neusslijmvliesvocht (?) op gang te brengen. Dat heeft dan enkele minuten effect. De huisarts opticien komen niet verder dan dat dat een symptoom is bij het ouder worden, maar daarmee kan nogthans geen genoegen nemen, ik maak me dan ook zorgen dat het een allergie kan zijn. wellicht ook iets anders?

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren