© 2024 solvo B.V.

Rode farynxboog + pus achter amandelen

Ik heb al ongeveer 10 jaar last van een rode farynxboog en puskorrels die uit de holtes van mijn keel of achter mijn amandelen wegkomen, antibioticakuren helpen totaal niet. Wie weet wat dit is en wat je er aan kunt doen? Helpt het om de amandelen te verwijderen? De amandelen zijn klein, en ik ben er ook niet ziek van.


Dat je farynxboog rood is, is in principe geen probleem, mits je er geen klachten van hebt. Die puskorrels zijn vermoedelijk propjes die bestaan uit etensrestjes die in de groeven van de amandelen zijn opgezameld. Hier gaan wat bacterien bij zitten en dit kan nogal stinken (of niet). Mocht dit inderdaad het geval zijn en je hebt er last van, dan zal het voor deze klacht zeker nuttig zijn de amandelen te verwijderen.

label.Geplaatst op 2006-10-27 02:36:47

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren