© 2024 solvo B.V.

Rode pijnlijke vlekken op de tong bij peuter

Hallo, Wij hebben een peuter van ruim 2 jaar. Hij is nu 3 maanden bij ons in Nederland, het is nl een adoptiekindje uit China. Sinds 3 dagen heeft hij een pijnlijke tong met roodachtige vlekken er op te zien. Hij kwijlt de hele dag en heeft regelmatig behoorlijke pijn volgens ons. Hij zit veel met zijn vingers aan de geirriteerde plekken in de mond, ook in de buurt van het tandvlees. Hij heeft lichte koorts.Hij huilt veel en wordt snachts voortdurend wakker, hij heeft het behoorlijk te pakken. Eten wil hij niet of bijna niet en ook drinken levert een probleem op. Volgens de huisarts is het een virale infectie dat vanzelf over moet gaan. Zij heeft wat verdovingsdruppels voor in de mond gegeven. Wie herkent deze klachten en heeft evt een oplossing of behandeltips??


Hallo, Ik kamp met het zelfde probleem. De professor in de VU noemde het Tong Branden / mond branden. Misschien is de volgende site wel interessant om te lezen. https://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=ziektebeelden&ziektebeelden=ziektebeeld_item&item_id=458&letter= Helaas blijkt er niets voor de pijn te zijn. Het heeft toch waarschijnlijk te maken met grote stress. Omdat het bij jullie om een adoptie kind gaat kan ik me voorstellen dat er misschien veel verborgen stress is. Veel sterkte ermee. Groeten Skip

label.Geplaatst op 2007-05-24 23:30:35

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren