© 2024 solvo B.V.

Ruis in het oor, onderzoek en zwangerschap

Hallo allemaal, Vorige week heb ik mijn oren laten uitspuiten vanwege een ruis in het rechteroor. Het is een brommend geluid wat in fases optreed, dus niet constant. Echter, na het uitspuiten van mijn rechteroor bleef ik lasthouden en ben vanmorgen maar weer terug gegaan naar de huisarts. Hij heeft de druk opgemeten en die was goed. Ook gekeken en niets bijzonders te zien. Hij vond een verwijzing naar een KNO-arts op zijn plaats. Ik heb gebeld en kan morgenvroeg al terecht! Heel fijn dus. Ik moet zeggen dat ik me zorgen maak, ook omdat ik reeds 17 weken zwanger ben en niet weet wat de evt. vervolgonderzoeken inhouden. Mijn huisarts sprak ook over een MRI of EEG. Hij gaf wel aan dat hij niet wist of een KNO arts een MRI of EEG laat doen. Een EEG kan pas na de zwangerschap ivm straling en wachten is dan vreselijk. Die roze wolk kan ik niet meer terugvinden, heb het gevoel alsof ik daarvan afgedonderd ben, misschien ligt dat ook wel een beetje aan de hormonen. Het is niet slim maar ik moet steeds denken aan een hersentumor en ben doodsbang (misschien ook de hormonen...?)Ik heb verder geen klachten overigens, alleen die lage zoem/brom toon in mijn rechteroor. Mijn vraag is eigenlijk; - Kan de KNO arts direct een diagnose stellen? - Welke onderzoeken gaat hij doen? Alvast bedankt voor jullie reacties Groetjes Sanne


Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken over een eventuele tumor want de kans daarop is m.i. nihil. Wel is het zo dat hoe sneller je erbij bent, hoe beter en des te meer kans op succes. De KNO-arts zal je ongetwijfeld uitleggen wat de mogelijkheden zijn m.b.t. onderzoek en eventuele behandeling dus maak je daarover niet druk. Ik wens je veel succes en hoop dat je gauw verlost zal zijn van de ruis.

label.Geplaatst op 2008-02-14 19:55:11


Hallo drballatine, Heb inmiddels een bezoek gebracht aan de KNO arts. Over 3 weken krijg ik een gehoortest. Even afwachten dus. Hij gaf al wel aan dat hij niet verwachtte dat daar wat uit zou komen. Ik hoop dat dat een goed teken is? Sanne

label.Geplaatst op 2008-02-16 19:38:45

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren