© 2024 solvo B.V.

Sinusitis tgv allergische Rhinitis en meer.

Beste forummers ik zit met een vervelende klacht, hopelijk kunnen jullie mij wat antwoorden geven. Voor het 3e jaar op rij (iedere keer net na de zomer) ben ik gegrepen door iets wat nu (na een CT-scan) een (chronische?)sinusitus blijkt te zijn. De voorgaande 2 keren ging het moeizaam na ca. 2 maanden(zonder medicatie) over, maar nu blijkt het zeer hardnekkig (ca. 4,5 maand). Eerst even een klachtomschrijving. De sympthomen zijn duffe hoofdpijn, gevoelig achter de ogen vooral bij drukken op de ogen en af en toen vermoeid en ziek voelen. Geen koorts. De neus is meestal vrij en er komt weinig (elastisch geel snot) tot geen snot uit de neus. Wel ver voor de klachten regelmatig een vieze lucht uit één neusgat geroken (zonder snot). Ik ben ook allergisch voor grassen, weegbree, elsen, katten, daarover straks meer. Even wat achtergrond en verleden van de klachten. Het begon 3 jaar geleden voor het eerst en dat was steeds na de zomer, zeg maar aug./sept. Het begint vaak met je vreemd en beroerd voelen en pas een paar dagen later komen de hoofd(pijn)klachten om de hoek kijken. De 2 en 3 keer kwam er ook nog een dicht zittend oor bij, wat dus ook licht ontstoken bleek te zijn en nu (de 3e keer) inmiddels is uitgespoten en genezen. Nu de 3e keer begon het dus in aug. met een beroerd vermoeid gevoel een paar dagen later de hoofdklachten. Naar mijn idee zijn deze klachten niet na een verkoudheid of griep begonnen waardoor ik, ondanks mijn geringe medische kennis, denk in de richting van een sinusitis tgv een allergische Rhinitis, te meer omdat alle 3 de keren de klachten steeds na het hooikoortsseizoen zijn begonnen. Voor de hooikoorts heb ik steeds Beclometason gebruikt, welke eigenlijk nooit voldoende heeft geholpen, want altijd waren mijn (keel en neus)slijmvliezen en ogen geïrriteerd. Ik heb ook regelmatig (licht tot matig) gerookt, vaak door de neus uitgeblazen. Nu gestopt met roken. Ik ben nu onder behandeling bij een KNO-arts en het volgende is reeds gebeurd: CT gemaakt met daarop de voorhoofdholtes en de kaakholtes gevuld met slijm (spiegels in kaakholtes) Arts stelt diagnose \"klassieke\" sinusitis. Op advies van arts gestart met een antibiotica op basis van een mix van amoxycyline en clavulaanzuur met corticoiden in de vorm van Flixonase. Bij de volgende afspraak komt ook een betere aanpak van de allergie aan bod. Nu mijn vragen welke eigenlijk pas na het bezoek aan de KNO-arts naar boven zijn gekomen. Wijst dit idd in de richting van sinusitis tgv allergische Rhinitis? En zo ja, hadden de (hoofdpijn)klachten nu al niet moeten zakken nu het hooikoortsseizoen al een paar maanden is afgelopen? En wat is het effect van antibiotica? Ik weet dat de werking hiervan omstreden is vanwege de bereikbaarheid, maar mocht dit toch werken, ik zit nu op dag 6 van een 10-daagse kuur en merk nog niet echt veel verbetering, hoe kunnen de ontstekingen genezen zonder dat de pus en andere rommel de holtes verlaten, want er komt nog steeds niet uit de neus. Ook stomen met Kamferolie en spoelen met zout (1-2 keer per dag na 5 dagen) maakt niets los. Het is een heel verhaal en eigenlijk nog niet echt chronologisch beknopt ;) Hopelijk zitten er een paar verlossende antwoorden bij :)

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren