© 2024 solvo B.V.

Slaapapneu

hallo.. Ik hoop dat ik hier goed zit.. Ik heb slaapapneu.. en slaap met een CPAP. Heb 2 masker uitgeprobeerd en nu slaap ik redelijk goed met een ultra mirage masker. Mijn druk is 5. Nu heb ik een belangrijke vraag.. Ik hou zowieso overdag mijn adem vaak in.. Ook adem ik vaak door mijn mond.. Ik werd vannacht wakker en mijn cpap stond uit.. dus ik ademde vlug door mijn neus.. en het apparaat sloeg aan. Mijn vraag is.. Kan ik ergens anders last van hebben? Merk echt dat ik vaak (bewust of onbewust) mijn adem inhou.. Nu moet ik terug naar de neuroloog die samenwerkt met de KNO arts in antoniushove.. Heeft iemand suggesties om naar te laten kijken.. Ik heb het erg benauwd overdag en adem dan door mijn mond. Omdat ik door mijn neus te weinig zuurstof naar binnen krijg. Ik heb erg veel moeite om bepaalde dingen onder woorden te brengen als ik bij de arts kom.. Net alsof ik dicht sla.. Ik ben 40 jr.. alleenstaand met een dochtertje van 2 jaar. Wil graag verder gaan met opvoeden.. dank jullie wel.. Groetjes Emmy


Er zijn zeer weinig lichamelijke oorzaken te bedenken die er voor kunnen zorgen dat je je adem inhoudt. Het is misschien flauw, maar dan kom je toch al snel uit op een psychische oorzaak. Het kan heel goed gewoonte zijn dat je je adem inhoudt, of stress.

label.Geplaatst op 2006-07-11 20:40:54

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren