© 2024 solvo B.V.

Slaapapneu

Hallo Ik heb een vraagje. Bij mij is slaapapneu geconstateerd. Ik heb 36 apneus per uur. Ik ben 39 jaar Ik heb alle voorbereidingen al gehad zoals thuis slapen met allerlei electronen.. Nu alleen nog naar het Ziekenhuis voor een neusmasker voor de nacht.. Mijn vraag .. Kan ik niet beter geopereerd worden.. (de arts zei het is beter een neusmasker) Maar heb net een partner.. Kan ik ervan af komen? Ik gebruik wel AD en ben aan t afbouwen.. En 2 x daags 2 mg diazepam.. Is zo/n masker voor de rest van je leven? Ik vind t nl best wel eng.. En er is een middenrifbreuk ontdekt.. kan t daar door komen? Alvast vriendelijk bedankt Emmy


Kan je niet beter geopereerd worden? Meestal niet. Het effect van dit soort operaties is nogal eens tijdelijk van aard. Bovendien moet er ook iets te opereren zijn. Je zult dus echt aan de CPAP moeten. Dat ding maakt wel lawaai, maar het snurken ook, dus wat dat betreft zit je partner sowieso vast aan lawaai. Of je er van af kan komen? Snurken (en slaapapneu) wordt voornamelijk veroorzaakt en verergerd door: - overgewicht - alcoholgebruik voor het slapen gaan - brandend maagzuur - roken - spierverslappers (zoals diazepam) voor het slapen gaan Je kan voor jezelf nagaan aan welke factoren je voldoet en dan weet je waar je aan moet werken. Als je de diazepam niet slikt als slaapmiddel, kan je proberen deze voor de nacht niet in te nemen (in overleg met je arts). Mogelijk heeft dit ook al een positief effect.

label.Geplaatst op 2006-05-06 00:25:43


hallo Co Bedankt.. ja.. ik moet ook de 12e voor een CPAP. Maar ik heb vd week een maagonderzoek gehad en daar kwam uit dat ik een middenrifbreukje heb. Op zich heb ik er TOTAAL geen last van. Ik had aansluitend op je antwoord nog een vraagje.. Krijg je een heronderzoek vh CPAP.. Dus bv. naar een paar weken of maanden of je het apparaat nog nodig hebt? Of dat je nog wel slaapapneu hebt? Dank je wel Emmy

label.Geplaatst op 2006-05-06 12:54:36


Het is altijd goed de CPAP te evalueren als je hem eenmaal gebruikt. Het is dan niet de vraag of je hem nog nodig hebt, maar het is dan de vraag of het voldoende goed werkt. Ik zou er niet op rekenen dat je zomaar van het slaap apneu syndroom af komt. Dan moet er wel iets veranderen in de factoren die dit kunnen beinvloeden (zie vorige post). Mogelijk heb je ook wat baat bij zuurremmers, aangezien je een breukje in het middenrif hebt.

label.Geplaatst op 2006-05-07 09:22:02


Bedankt Co. Ik heb veel aan je berichtje. Ik ga proberen wat af te vallen. (Mag 10 kilo af) Diazepam is in afbouw, citolapram ook. Gebruik pantazol voor de maagzuur.. Even een ander vraagje... Misschien weet je er wat van af. Dit is voor mij heel serieus. Wil dolgraag van de citolapram af.. Gebruikte 40 mg.. Dit vanwege dwangneurose en niet realistische gedachtes.. Zit nu op 10 MG al 10 dagen Vandaag per ongeluk 20 mg ingenomen.. Had tabletjes van 40 en 20 dus per ongeluk een tablet doormidden van 40. Stom kwam er net pas achter.. Voel me vandaag beroerd en eng. Komt dat daardoor? Hoe kan ik nu goed afbouwen.. Ik vraag dit omdat ik door de afbouw NIET meer onder behandeling ben bij de arts. mijn vraag.. Kan t daardoor komen dat ik mezelf totaal niet goed voelt? Ik ben zo vreselijk moe... wil alleen maar slapen.. Ben totaal niet depressief.. Lach en dans veel met mijn dochtertje.. Maar soms kan ik t niet aan... dus slaap ze veel bij mijn zus. Vraag.. ik gebruik nu aderrein.. zoveel vitamines omdat ik via mijn ontlasting soms vitamines weer heel terugzie.. Hoe kan ik mijn energie weer terugkrijgen. Hoe kom ik van mijn vermoeidheid af. Ga veel naar t strand en naar buiten.. Dus daar heeft het niet mee te maken. Dus.. ik tob een beetje met mijn gezondheid.. Weet niet of t door citolapram afbouw komt dat ik me niet lekker voel... Bedankt.. Groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2006-05-08 23:20:49


Ik denk dat het het verstandigste is als je een keer langs je huisarts gaat om dit soort dingen te bespreken. Of langs de arts van wie je de citalopram hebt gekregen. Ik kan jouw vragen zo niet beantwoorden.

label.Geplaatst op 2006-05-09 00:04:27


Dat is ook verstandiger.. Maar de huisarts is nog 2 weken op vakantie. En de arts van wie ik de citolapram had voorgeschreven is overgeplaatst in een ander PSQ. Ging goed met mij.. dus zei hij gewoon afbouwen.. Ik kon niet mee. Vandaar dat ik dit vroeg.. Ik wacht rustig af en bespreek t met mijn huisarts. In ieder geval.. Bedankt voor je tips en raad. Vr. groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2006-05-09 09:43:33

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren