© 2024 solvo B.V.

Stoppen ademhaling

Sinds een aantal weken, lijkt het of mijn ademhaling stopt NET op het moment dat ik in diepe slaap wil gaan vallen. Het lijkt alof voor een seconde mijn luchtpijp even dicht zit. Heb ook vaak een droge mond dan. Ik snurk ook ineens wat ik nooit heb gedaan en heel ver achter op mijn tong, bijna niet te zien, zie je een soort bultjes. Zou dit met mijn tongamandel te maken hebben of is dit iets anders. Het is in elk geval heel vervelend.


Voor zover ik weet 'lijkt' het er alleen maar op of je adem stopt. Misschien ben je er gewoon te veel van bewust en moet je wat meer proberen te ontspannen voordat je gaat slapen.

label.Geplaatst op 2006-06-01 08:13:56


Helaas stopt ie echt ook al is het maar een seconde. het in slaap komen is ook geen enkel probleem, tot het moment dat ik echt bijna in diepe slaap ben en dus de adem even stokt.

label.Geplaatst op 2006-06-01 10:21:24


Kan zijn dat je dan begint met snurken maar omdat je het waarschijnlijk nooit gedaan hebt schrik je er nu van. Kan ook zijn dat je alerter bent dan normaal doormiddel van externe toe doeningen. Ikzelf heb dit ook een korte periode gehad omdat mijn koffie gebruik boven maat was. Eenmaal dat terug gedrongen ging het allemaal gelukkig wat beter.

label.Geplaatst op 2006-06-01 11:50:02


Hai....ik las je berichtje. Zelf heb ik narcolepsie dat is een slaapaandoening. Nou is er nog een slaapaandoening die heet slaapapneu en jou verhaal deed me daar aan denken. Je moet het maar eens opzoeken. Het is inderdaad heel vervelend, zelf heb ik het vaak gehad maar nu niet meer. Misschien ben je wel wat zwaarder geworden? Lees ze......maar ga er wel mee naar de huisarts. En trouwens...het kan natuurlijk ook heel iets anders zijn maar ik moest er gewoon aan denken. Groetjes Schapie, die ook wacht op een berichtje van herkenning bij maag-darm-lever

label.Geplaatst op 2006-06-02 19:32:17


Hoi, heb je weleens gedacht aan slaapapneu. Zelf heb ik een onderzoek gehad toen mijn vrouw merkte dat ik tijdens mijn slaap mijn adem haling spontaan stopte. groetjes henk, nah-info.nl

label.Geplaatst op 2006-06-02 21:02:58


Hoi, Als ik zo je verhaal hoor, kan het inderdaad wel eens slaapapneu zijn. Zelf werk ik op een afdeling waar we hier ook onderzoek naar doen. Ik zou er inderdaad mee naar de huisarts gaan. Toch zeker als je ook klachten van vermoeidheid en slaperigheid overdag gaat krijgen. Je ziet ook vaak dat slaapapneu gepaard gaat met snurken en inderdaad als je wat overgewicht hebt kan dit er ook aan bijdragen. Je hoeft je niet direct zorgen te maken, want zoals je zelf al merkt, maken je hersenen je wakker als er niet voldoende zuurstof binnenkomt. Succes

label.Geplaatst op 2006-06-03 18:48:17


Doet me wel goed dat zoveel mensen reageren. Heel mijn keel is trouwens een beetje van slag. Vaak keelpijn, slikproblemen e.d. Nog drie weekjes en dan naar Tenerife, hopelijk kom ik dan eindelijk beetje tot rust en gaat alles wat beter. In elk geval bedankt allemaal.

label.Geplaatst op 2006-06-08 13:54:00


Op dit moment is men druk met allerlei onderzoeken (zie ook andere onderwerpen op dit forum). De klachten breiden zich echter wel uit. Elke keer als ik bijna slaap word ik wakker op van een geluid dat op snurken lijkt, maar volgens mij komt het dieper uit de keel, dus niet van de huig (of kan het snurkgeluid ook op andere manieren ontstaan?). Donderdag weer naar ziekenhuis, afwachten maar.

label.Geplaatst op 2006-08-22 10:45:45

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren