© 2024 solvo B.V.

Sudden deafness

Ook mij is het kort voor Kerstmis \'07 overkomen: binnen 30 minuten volslagen doof aan 1 oor.(daarbij enorm misselijk en \"zeeziek\") Huisarts heeft prednisolol voorgeschreven, zelf MRI scan geregeld (gelukkig goed). KNO arts zegt weinig(niets) te kunnen doen. Hoor nog steeds helmaal niets met dat ene oor.Overweeg nu second opion. Wie weet een goed adres?


Hoi Johan, Ik ben ook sinds 29 juni vorig jaar doof aan mijn linker oor.Ook prednison gehad (na een week, dit heeft dan geen effect meer)en nog een andere ontstekingsremmer. Ben 18 januari j.l. naar een academisch ziekenhuis geweest voor een second opinion. Ook daar ben ik niets wijzer geworden. Heb daar de mogelijkheid van een BAHA besproken, maar daar zie ik denk ik maar van af. Vanmiddag ben ik naar een arts voor biologische geneeskunde geweest. Heeft me naar een tandarts gestuurd voor kaak foto maar ook die was goed. Nu gaat die arts mijn probleem volgende week in Duitsland bespreken, kijken of er andere artsen zijn die er wat meer over weten. Dus afwachten maar. Maar ik weet precies hoe je je voelt. Het is echt bizar als je het meemaakt. Geestelijk krijg je ook zo'n vreselijke klap.Maar ik heb het nu wel aardig verwerkt en kan nu tegen mezelf zeggen "het is gelukkig "maar" m'n oor. Ik wens je iig sterkte en als je wat wilt weten hoor ik het wel. Groetjes, Christa

label.Geplaatst op 2008-02-21 23:46:46


Beste Lotgenoten, Woensdag 8 december stond ik met een doof oor op. Direct mijn huisarts geraadpleegd omdat ik dacht dat mijn oor doorgespoten moest worden. Na een dag olie in mijn oor donderdag langs mijn huisarts. Oor was schoon, otrivine schreef mijn huisarts voor en als er geen verbetering zou plaatsvinden maandag terugkomen. Dit voelde niet goed. Vrijdagochtend terug maar huisarts en mijn zorgen medegedeeld en stond er op dat ik, die middag nog inmiddels al rond het middaguur, doorgestuurd moest worden naar een KNO arts. Heeft mijn huisarts geregeld. Medicijnen, cortisonen + virusremmer + ascal voorgeschreven. Tevens een audiogram gemaakt en bloed afgenomen.Pas op 20 dec. uitslag van het lab. Ik ben zeer somber gesteld over de prognose, mn na het lezen van dit forum. Vanmiddag had ik een kerstborrel met mijn sportvrienden in een grote ruimte met veel mensen. Voor het eerst werd ik geconfronteerd met de onmogelijkheid van dit soort uitjes. Huilend vertrokken. Toch heb ik nog een vraag die ik natuurlijk aan de KNO arts had moeten vragen maar door alle commotie vergeten ben te vragen: Ik ben 2 dagen na mijn 1oor doofheid gestart met de medicijnen. Na hoeveel dagen na mijn inneming van de medicijnen zou ik evt. iets van verbetering kunnen merken? Misschien is deze vraag niet te beantwoorden omdat het bij ´één ieder anders zal zijn. Toch hoor ik als iemand er wat over kan vertellen.

label.Geplaatst op 2010-12-11 15:00:29

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren