© 2024 solvo B.V.

Tinnitus genezen

Als tinnitus ongelukkige was ik na enkele jaren alle klassieke en alternatieve methoden kotsbeu. Zoals iedereen, met oorfluiten, begon de zoektocht naar genezing met de klassieke geneeskunde bij KNO geneesheren en huisartsen. Na de nodige klinische testen en voorgeschreven reeksen van anti-depressiva, bloedverdunners en anti-epileptica ging ik de alternatieve toer op. Oorkaarsen, acupunctuur, chiropractie, osteopathie, voetzool-reflexologie, shiatsu, tai chi, qigong, electro-therapie, enz…… Ook de hierbij voorgeschreven vitaminen en voedingssupplementen kwamen na een jaar mijn strot uit. Het volledige circus, varieté en cabaret heb ik meegemaakt. Als herborist ben ik dan maar gestart met een eigen tinctuur. Ik heb in mijn leven al vele tincturen gemaakt, maar deze keer moest het ontwerp direct gericht zijn op oorsuizen. Aldus onstond er na veel experimenteren (op mijzelf, het beste proefkonijn ) een complexe tinctuur van diverse kruiden en zaden. Een compositie van planten waarvan sommige ook al in de oudheid en de middeleeuwen een zeer vermaard middel waren tegen oorsuizen. Jawel, oorsuizingen is niet alleen van deze tijd. En, wonder boven wonder, mijn tinnitus is al voor ongeveer 80% genezen. Met het laatste recept had ik na één week al resultaat. Na vijf dagen kreeg ik blackouts; perioden waarbij geen aandacht meer werd geschonken aan de fluittoon. Een nieuw leven en een nieuwe wereld ging voor mij open. Na enkele weken was de hevige fluitketel al vervangen door een licht gesis. Ik weet dat volledige genezing uitgesloten is, maar zoals het licht geruis er nu is kan ik met een gerust hart verder leven. De tinctuur heeft één klein nadeel. Gedurende de laatste maanden ben ik enkele kilo’s aangekomen. Dit vindt m.i. zijn oorzaak enerzijds door een betere spijsvertering en anderzijds door de reinigende werking van lever, gal en nieren. Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkeling want de moed geef ik, kost wat kost, nooit maar dan ook nooit op. Hendriks tinctuur@live.be


ik heb weinig verstand van farmasie en dergelijke, maar hoe werkt dit precies? Maar resultaat lijkt prima toch? Genoeg mensen die denk ik best +10 kilo willen wegen en geen oorsuizen meer hebben. Zeker patent op aan vragen en je loopt binnen denk ik ^_ ^. Heeft het ook effect op hyperacussis?

label.Geplaatst op 2010-04-27 20:32:41


Beste Dr. Hendriks, Zou ik dat recept ook kunnen krijgen of kunt u mij vertellen waar ik dat middel kan kopen of iemand die het voor mij maakt ?

label.Geplaatst op 2011-02-18 11:09:22


Deze meneer wil nooit opgeven maar geeft z'n hoop op volledige genezing op, niet echt moedgevend. Probeer eens neuraaltherapie?

label.Geplaatst op 2012-08-15 14:56:33

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren