© 2024 solvo B.V.

Tinnitus (oorsuizen)

Hallo allemaal, Sinds februari van dit jaar heb ik last van een constante piep in mn oor ook wel tinnitus genoemd. Helaas is er volgens de KNO arts niks aan te doen. Sinds die oorsuizen heb ik ook vaker last van mn oren bijv. druk op mn oren en af en toe oor- hoofdpijn. Wie heeft hier nog meer last van en heeft iemand tips wat ik kan doen. Heeft iemand bijvoorbeeld een homeopatische therapie oid geprobeerd? In september ga ik vliegen, iemand hiervoor nog tips? Alvast heel erg bedankt! Groetjes Nataschie


Ik heb ook sinds een paar maanden last van oorsuizen. Is er bij jou een gehoortest gedaan? Het kan namelijk zijn dat je gehoor een klein beetje achteruit is gegaan, waardoor je nu last hebt van oorsuizen.

label.Geplaatst op 2007-08-08 08:15:46


Hoi, Ik heb een uitgebreide hoortest gehad, mn gehoor is perfect.....verder ben ik ook bij de kaakchirurg geweest om te kijken of het daar vandaan komt maar dat is ook allemaal goed..... Heb al meerdere neussprays gehad maar dat werkte allemaal niet helaas. Heb jij alleen oorsuizen of ook nog last van bijv. pijn en druk in je oren?

label.Geplaatst op 2007-08-09 11:16:14


hallo Nataschie, als je gaat vliegen is het raadzaam om oordoppen (earplanes) in te doen. Die zijn bij elke apotheek te krijgen voor ongeveer 10 euro. Verder zijn tips om te veel lawaai te voorkomen. Rust en weinig spanning of stress zijn het beste. Er is inderdaad over het algemeen niets aan tinnitus te doen. Ik heb het al 15 jaar. Als je meer wil weten over tinnitus kun je op de website van de NVVS (www.nvvs.nl) meer informatie vinden. Van mij is verder deze maand een boek verschenen waarin ik mijn beleving van tinnitus beschrijf. Het heet "De stilte voorbij" en is uitgegeven door Free Musketeers (www.freemusketeers.nl) en verkrijgbaar via elke boekhandel. Sterkte, en vliegen kan heel goed gaan hoor met oordoppen. Als je contact wil kun je me mailen (treep46@hetnet.nl). Hartelijke groeten Joost Treebusch (velen willen over mij oordelen, maar weinigen willen mijn oor delen) efax:084 725 8809

label.Geplaatst op 2007-08-09 23:16:23


Ja, oorsuizen heeft met spanningen te maken, maar ik heb de alternatieve geneeskunde geprobeerd en dat helpt. KNO kan niets voor je doen. In het vliegtuig kreeg ik van de stewardes warme bekertjes op de oren, want het voelde alsof mijn hoofd zou barsten.

label.Geplaatst op 2007-08-10 11:36:56


Vriela, ben benieuwd wat je dan nu gebruikt want ik zit al 2 weken met Menière. Vooral de druk in de oren is het ergst nu. Reguliere medicijnen helpen tot nu toe niet.

label.Geplaatst op 2007-08-10 15:35:15


Hoi Natachie, Als kind van 13 jaar dook ik vanaf de hoogste plank het zwembad in. 'sAvonds kreeg ik die oorsuizingen. Niks hielp en dus op naar de KNO arts. Die behandelde dat met een soort blaasinstrument, dat op een toeter leek. Ik moest allemaal woorden achter elkaar zeggen, vooral met een K erin. 10x achter elkaar Ka Ka Ka etc. Ko Ko Ko ed.zeggen en dan plots gaf die dokter tegendruk via dat apparaat. Ik geloof dat het na de vierde behandelingsweek opeens over was. Ik heb er tot op heden nooit meer last van gehad. Sterkte jij he! Groetjes van Troy

label.Geplaatst op 2007-08-14 20:58:08


Heb ik altijd. Niets aan te doen. Gewoon niet op letten, dan valt er wel mee te leven. Het is voor mij niet anders dan dat je vlak bij de zee zou wonen. Er is altijd geluid, maar je hoort het alleen als je erop let. Bij mij is het ook een aantal malen ontaard in duizelaanvallen (Meniere). Dit gaat vaak samen met oorsuizen. Uiteindelijk hangt je gehoor samen met je evenwichtsorgaan.

label.Geplaatst op 2007-08-28 07:11:12


Hoi, Ook ik ben een lotgenoot met zowel Tinnitus als Meniere. Al ruim 10 jaar last van oorsuizen cq. fluiten/druk op oor en soms duizelig/draaierig. Met de combinatie hooikoorts/astmatische bronchitus en dus door niezen/hoesten neemt druk op oren toe en dus ook het zweverig en draaierige. En wordt het suizen/fluiten ook harder. Ik ben op zoek naar lotgenoten om ervaringen uit te wisselen en steun te zoeken. Zowel huisarts als KNO-arts geven elke keer aan dat je er maar mee moet leren leven, dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan! Groet, Anton

label.Geplaatst op 2008-04-08 19:55:02

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren