© 2024 solvo B.V.

Tong- neusamandel

Ik heb nu verschillende onderzoeken gehad (zie ook andere onderwerpen van mij). Gastroscopie, slikfoto en een echo. Toch blijf ik verschillende klachten houden net achterin de keel: * Achter op tong (wat je net niet kan zien) soms pijnlijk bij slikken en hoesten * Regelmatig de keel schrapen * Slijmvorming * Als ik moet lachen begint het dusdanig te kriebelen dat ik altijd moet hoesten. * Als ik slik lijkt het alsog het in mijn keel en/of nek kraakt * Ik moet al geruime tijd niezen (maanden lang) * Regelmatig vieze smaak in de mond * Vaak \"groen\" in de neus. Zou het een en ander wellicht met mijn keel- en/of neusamandel te maken kunnen hebben?


Nee. Ik denk ook niet dat er een verklaring gevonden gaat worden voor deze klachten. Eigenlijk zijn al deze klachten normale dingen die bij iedereen af en toe voorkomen, alleen bij jou vaker. Verder wijzen ze niet een bepaalde kant op. Wees gerust gesteld met de onderzoeken die gedaan zijn en wacht even af of het vanzelf niet minder wordt (erg waarschijnlijk).

label.Geplaatst op 2006-10-09 19:30:20


Beste Co, bedankt voor je reactie, heb nog twee vragen opmerkingen: * Vanzelf overgaan geloof ik niet zo meer in na ruim 7 maanden. Klachten breiden zich juist uit ipv beter worden * De genoemde onderzoeken zijn onvoldoende om duidelijkheid te krijgen of er iets in de keel/mondholte aan de hand is (heb ik begrepen). Is dat ook zo of is nu vrijwel alles (ernstige dingen) uitgesloten. Hopelijk wil je nog een keer reageren.

label.Geplaatst op 2006-10-10 09:54:36


Gezien jouw klachten was ik er stilzwijgend van uitgegaan dat je al door een KNO-arts was nagekeken. Overigens is het zeer onwaarschijnlijk dat deze klachten door iets ernstigs worden veroorzaakt. Er zit geen enkele klacht bij waarbij de alarmbellen gaan rinkelen.

label.Geplaatst op 2006-10-10 23:05:25


Nee hebben ze nog niet gedaan. Maar samen met sliklachten, vreemd borrelende geluiden, pijn in de mond e.d. vind ik het toch best eng, ondkans dat ze voorlopig niks hebben gevonden. Overigens hebben ze wel wat lichte ontstekingen en beschadigingen in slokdarm gevonden. Maar ik wil nu toch onderzoek door KNO arts, omdat het echt bovenin de keel zit. Bedankt voor de reactie!

label.Geplaatst op 2006-10-11 15:28:34

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren