© 2024 solvo B.V.

Trommelvliesprobleem ,cholesteatoom

mijn zoon is 25j en reeds 3x geopereerd aan zijn trommelvlies. De laatste keer is deze afgestoten en nu wil de chirurg een nieuwe operatie met een trommelvlies gemaakt van eigen vel uit zijn oorschelp. volgens deze dokter heeft mijn zoon een uiterst agressieve goedaardige wildgroei van cellen die al tot op zijn gelaatszenuw zijn gegroeid. Deze zijn bij de laatste operatie 6 mnd geleden verwijderd. Kan iemand ons raad geven want wij voelen ons ten einde raad.


Ook ik heb een zoon van 7 met een cholesteatoom. Het is een hardnekkige aandoening. Als je er niets aan doet (operatie) woekert het door met alle gevolgen van dien. Is bij jouw zoon het cholesteatoom (al) helemaal verwijderd ?

label.Geplaatst op 2008-01-31 16:53:29


Hallo, Onze dochter van 7 jaar, toen nog 6, heeft een 6 uur durende operatie achter de rug ivm cholesteatoom. Haar gehoorbeentjes zijn weg, een deel van het gehoorbot en ook het kapsel om de aangezichtszenuw is weg. Ze heeft nmm heel veel geluk gehad. Zij is op 31 dec. 2007 geopereerd en momenteel nog steeds herstellende. Ze heeft geen pijn, maar er komt nog vuil uit haar oor. Ook mag er geen water in het oor komen. Over 2 weken hopen we meer te weten mbt de toekomst. We zijn blij dat ze is geopereerd, want door het cholesteatoom kon het nog veel erger aflopen. Dit wilde ik jullie even laten weten. Gr, Sandra

label.Geplaatst op 2008-05-19 21:03:12


Hoi Mijn zoon is vorig jaar (jan 2007) ook gedurende 5,5 uur geopereerd. Dit jaar (febr 2008) was de second look operatie. Helaas bleek het cholesteatoom terug. Wederom is het weggehaald en tevens een gehoorbeentjes-prothese geplaatst. Helaas hoort hij nog onvoldoende, maar het oor is wel droog. De toekomst zal leren of het cholesteatoom nu afdoende is verwijderd en of het gehoor nog wat gaat herstellen. groeten !

label.Geplaatst op 2008-05-19 21:13:55


Mijn dochter (8 jaar) moet volgende maand geopereerd worden om cholesteatoom te laten verwijderen. Ik ben erg zenuwachtig, ik zou dus graag wat informatie hebben van ouders die ook zo'n jong kind hebben die al geopereerd is... ik wil bv graag weten hoelang het herstel is (ze zeggen 3 weken en dan mag je weer 'werken'), die duizeligheid is dat erg? en kan je kind ooit weer normaal zwemmen/douchen?? En dan met een oordop? Nu het mooi weer is heb ik een keer met haar gezwommen, dan is ze daarna meteen heel erg verkouden, gelukkig is dat ook weer over na 2 dagen, maar ze wordt ook meteen witjes en is veel moe. Wie heeft daar ervaring mee?

label.Geplaatst op 2008-07-25 11:30:52


Hoi Karen je mag me wel prive-mailen als je meer info wilt. Mijn zoon (7) is inmiddels 2x geopereerd. groetjes dezwaan@zonnet.nl

label.Geplaatst op 2008-07-25 15:41:33

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren