© 2024 solvo B.V.

Verstopte neus: hoofdpijn

Sinds enkele jaren heb ik een verstopt neusgat; de ene keer links, dan weer rechts, bijna nooit gelijktijdig. 35 jaar geleden zijn bloedvaten dichtgebracht ivm bloedneuzen. Mijn oren jeuken van binnen sinds enige tijd ook. Tevens schouder-nekklachten van te gespannen achter computer zitten op werk (werkdruk, drukke baan). Ik weet ook dat ik te weinig drink. Laatste jaar echter wordt ik regelmatig wakker van de hoofdpijn, terwijl mijn neus nog open is als ik ga slapen, maar potdicht al ik wakker wordt. Ik heb al een anti-allergisch sloop, spray veel met zout en ben sinds kort verhuisd naar een nieuw huis, maar heb ook 2 valkparkieten, geen hond meer. Zou het ook een combinatie kunnen zijn van verkeerd zitten achter computer, allergie, te weinig vocht. De hoofdpijn is het meest vervelend (boven de wenkbrouwen tot boven op het hoofd, vooral als ik lig). Heb Wat helpt ? mvrgr Marian


Ga eens langs bij een KNO arts,misschien weet die een oplossing.Ben je getest op allergieen?

label.Geplaatst op 2005-11-13 13:04:07


De klachten van je verstopte neus zouden best eens op een allergie gebaseerd kunnen zijn, maar dat kan ik uit jouw informatie niet opmaken. Een allergie-test kan daarbij nuttig zijn. Ook zou je kunnen proberen een anti-allergicum (bv xyzal, zyrtec) voor een tijdje te slikken en kijken of je er baat bij hebt. Wat betreft die hoofdpijn, dat kan meerdere oorzaken hebben. Hoofdpijn afkomstig uit schouders / nek manifesteert zich vooral als een drukkend bandgevoel om het hoofd. Is het echt alleen lokaal gelokaliseerd boven / tussen de ogen dan kan het misschien ook nog wel met de neus te maken hebben. Als het neusslijmvlies gezwollen is, kan het de luchttoevoer naar de neusbijholten afsluiten. Daardoor kan er onderdruk in de bijholte ontstaan, wat pijnklachten geeft. Ik zou deze klachten met de huisarts bespreken. Misschien is het inderdaad zinvol een keer naar een KNO-arts te gaan.

label.Geplaatst op 2005-11-13 17:42:55


beetje laat mijn reactie, maar misschien heb je er nog wat aan. het kan een cyste zijn in je bijholtes, die de doorgang afsluit. Hij kan naar links of naar rechts gaan, tenminste zo voelt dat. Vaak met een plaatselijke verdoving net als een kaakspoeling, kunnen ze de cyste leegzuigen en hem verwijderen. Vaak zit er vocht in de cyste. tegenwoordig kan de KNO arts een echo maken van je holtes om te zien of er cystes of poliepen zijn.Ook dit laatste kan het geval zijn. gr alt sax.

label.Geplaatst op 2005-12-30 15:55:37

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren