© 2021 solvo B.V.

Verstopte neus

sinds eergisteren heb ik hoofdpijn, waarschijnlijk ontstoken bijholten.(omdat ik dat wel ns eerder had) ik denk dat ik lichte griep heb want moet erg veel hoesten. mijn vraag: weet iemand hoe de vermenging van zout en water is om de neus te spoelen.(hoeveel zout,hoeveel water?) ik voel mij niet lekker genoeg om naar de dokter te gaan. dank bij voorbaat.

nog even dit, ömdat "verstopte neus"aanhef niet zo byzonder lijkt hier even een toevoeging, ik heb nogal last v.d. hoofdpijn maar het toeval is dat ik al 3 weken colchisine en brufen neem tegen een jichtteen, dat waarschijnlijk de schuld is van het slikken van bumetanide, voor afvoer van vocht i.v.m. mijn hoge bloeddruk . dat is de reden dat ik niet nog eens een medicijn tegen mijn verstopte neus ga nemen omdat al die medicijnen elkaar niet verdragen. vandaar die zoutoplossing wat ook best kan helpen. gr.v.amy

label.Geplaatst op 2006-06-27 15:23:29

er zijn kant en klare zoutoplossingen te koop bij de drogist,maar zelf maken kan inderdaad ook.Volgens mij 1 theelepel zout op een flink glas water. succes!

label.Geplaatst op 2006-06-27 19:58:42

dank je wel voor het antwoord. ja,ik dacht aan de apotheek maar ik voelde me vanmorgen echt helemaal te ziek voor de boodschap en dacht ook koorts te hebben plus diegenen die mij zouden kunnen helpen waren op het werk tot vanavond. nogmaals dank. amy

label.Geplaatst op 2006-06-27 20:44:17

Mijn ervaring is gewoon uitproberen. 0,9% is de gewenste verhouding (9 gram zout op 1 liter water) maar iets meer of minder werkt ook.

label.Geplaatst op 2006-07-22 00:41:12

Beste amor, Mijn huisarts gaf me het volgende \'recept\' om je neusslijmvliezen te laten slinken. (en dat is wat jou wellicht kan helpen, denk ik). Neem 1 afgestreken theelepel zout en doe dat in een theekopje vol met lauwwarm water. Zet \'t theekopje aan je neus en snuif het water met je neus op. (geen geintje) Hou het water vast in je neus (ong. een halve minuut), zorg dat het niet in je keel komt. Het voelt erg onprettig, maar het helpt wel. Deze concentratie is hoger dan de \'isotone zoutoplossing\' die je bij de aoptheek koopt. Die oplossing is alleen om je slijmvliezen / neus te spoelen. De hogere concentratie (mijn \'recept\') laat je slijmvliezen slinken. Mijn huisarts zei me dat dit een paar keer per dag mag, het zou per keer een uur of 3-4 moeten werken. Succes ermee en beterschap, Moeliemoe.

label.Geplaatst op 2006-08-28 16:30:41

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren