© 2024 solvo B.V.

Verwijderen speekselklier, wie kent mensen bij wie dat is gedaan?

Ik wil graag in contact komen met mensen die een operatie hebben ondergaan waarbij de gehele oorspeekselklier (glandula parotis) is verwijderd. Ik zie zelf zo\'n operatie tegemoet en heb wat vragen waar de artsen niet goed antwoord op kunnen geven. Ik vraag mij bijvoorbeeld af hoe het is om te leven met het syndroom van Frey, hoe erg dat nog is na behandeling met botox en ook hoe het gezicht eruit komt te zien na zo\'n operatie. Is de \'kuil\' die dan ontstaat groot, of zie je dat bijna niet? Als je zelf zo\'n operatie hebt gehad of mensen kent, mail dan alsjeblieft!


Hallo Assan Heb je ondertussen de operatie ondergaan? Ik sta er ook voor en ben benieuwd hoe het bij jou is vergaan. Gr Diewie

label.Geplaatst op 2006-06-02 02:27:15


Twee maanden geleden heeft mijn vader een dergelijke operatie ondergaan. Ik moet helaas zeggen dat het ons op z'n zachtst gezegd heel erg is tegengevallen. De operatie duurde bijna 13 uur en op de IC herkende ik mijn vader echt niet meer terug. Het is ca 1,5 weken erg kritiek geweest ivm zwellingen en bloedingen. Een positief punt is dat er geen uitzaaiingen zijn gevonden. De uiterlijke gevolgen van de operatie zijn nog erg goed zichtbaar, al zegt de dokter dat dat nog wel bij zal trekken. Het is geen positief verhaal, maar ik wil gewoon eerlijk antwoorden op je vraag. Wel denk ik dat elke situatie anders zal zijn. Grootte van het gezwel, uitzaaiiingen, lichamelijke conditie, complicaties, alles telt mee. Wellicht heeft mijn vader we gewoon pech gehad.

label.Geplaatst op 2006-06-02 08:36:23


hoi, ik heb een bult onder mn rechteroor, en dat blijkt ook een (oor)speekselklier te zijn..uit de punctie is gebleken dat het gelukkig om een goedaardige bult gaat. Daar ben ik wel blij mee, maar in het ziekenhuis raden ze me ook aan om em toch weg te halen, maar daar zitten idd heel wat gevolgen aan vast.. :( Ook blijkt het heel zeldzaam te zijn, en is zo'n operatie erg moeilijk. Hebben jullie al de operatie ondergaan? En hoe is dat gegaan? Groetjes a.

label.Geplaatst op 2006-07-07 16:05:02


Assan, Toen mijn zoon 2,5 jaar oud was is er bij hem in het Sophia kinderziekenhuis een speekselklier gedeeltelijk verwijderd, dus niet helemaal. Het was de laatste mogelijkheid om de ontsteking weg te krijgen en weg te houden. De operatie heeft 3 uur geduurd (de moeilijkheid zit hem in het feit dat er veel zenuwen in die buurt zitten). Het waren lange uren, maar zijn probleem is in een keer opgelost en hij heeft wel een litteken, slechts een heel dun lijntje. Dit is nu meer dan 10 jaar geleden gebeurt en het is zo'n mooi ventje. Alles is goed gekomen

label.Geplaatst op 2006-07-13 22:06:19


hallo hier een berichtje van joke ik wilde je vragen is bij jou vader ook de kaak door gezaagt dat heeft de arts mij vandaag vertelden de eventuele schade die er kan ontstaan ze als een scheef gezicht of je mond of een oog dat niet meer dicht gaat bij mij zit het tegen de schedel ze maken het open vanaf het oor naar mn kin en mn lip en de onder kaak word dan door gezaagt ik zie er erg tegen op en heb zn mn twijfels maar het gezwel is zo groot als een pingpong bal ze gaan er van uit dat het goed aardig is maar leiden zegt het moet er uit het hoort daar niet maar als het kwaadaardig is operen ze niet dan krijg ik gemo of bestralingdaarom gaan ze volgende week een stukje weg halen om het uit tesluiten graag een berichtje terug groetjes joke

label.Geplaatst op 2006-11-15 01:12:32

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren