© 2024 solvo B.V.

Vochtblazen op stembanden?

hallo,ik ben sinds 3 maanden hees en slik hele woorden in.bij de kno arts aangekomen heeft ze in mijn keel gekeken met een stroboscoop er zit op iedere stemband een grote vochtblaas(geen poliep)als het niet overgaat gaan ze dit operatief verwijderen heeft iemand hier ervaring mee?de ene dag gaat het goed en de andere dag niet.heb geen keelpijn of zo alleen heesheid. groetjes danielle


Hoi Danielle, Bij mij zijn de zogenaamde vochtblazen (Reinckes oedeem) enkele jaren geleden verwijderd van allebei mijn stembanden. Mijn stem is een heleboel verbeterd en helderder geworden. Bij mij was de oorzaak het verkeerd gebruiken van mijn ademhaling, te oppervlakkig. Heb na de operatie spraakles gekregen en ontspanningsoefeningen. Voor zover mij bekend is gaan deze vochtblazen niet vanzelf weg, maar ik ben natuurlijk geen KNO arts. Wens je veel succes. Groetjes Jeanine

label.Geplaatst op 2007-04-06 11:20:03


hallo sjanien. bedankt nu weet ik wat meer,hoe lang duurt die operatie,en heb je er last van,en klopt het dat je niet mag praten na de operatie? ik hoop dat je mij daar nog iets over kan vertellen. groetjes danielle2

label.Geplaatst op 2007-04-06 11:27:00


Hoi Danielle, Bij mij was het toen een dagopname, ik had geen pijn daarna. Het klopt inderdaad dat je een aantal dagen niet mag praten, zelfs niet fluisteren want dat schijnt nog slechter te zijn. Dus schrijfgerei meenemen als je geholpen wordt. Zoals ik al schreef heb ik daarna logopedie gekregen, in het begin heb je een hele krassende stem maar dat gaat snel over hoor, althans bij mij was dit het geval. Hopelijk kun je hier iets mee. Groetjes Jeanine

label.Geplaatst op 2007-04-09 11:14:18


hallo sjanien,bedankt.het zal moeilijk worden om niet te praten hahaha heb een dochter van anderhalf,maar mijn moeder komt in huis als het zo ver is.ik hoop alleen wel dat het voor het trouwen van ons eigen (27 juli) klaar is. bedankt danielle2

label.Geplaatst op 2007-04-10 09:23:05


Hoi Danielle, Ik weet niet wanneer de ingreep plaats vindt maar je zult een helder jawoord geven in Juli. Groetjes Jeanine

label.Geplaatst op 2007-04-10 18:27:26


hallo janien ik moet 26 april terug en dan gaat ze een datum prikken voor de ingreep,afwachten maar.ze haalt eerst de grootste weg op mijn linker stemband want ze kunnen niet allebei tegelijk zegt ze?dus 2x een ingreep,klopt dat? groetjes danielle2

label.Geplaatst op 2007-04-10 18:38:40


Hoi Danielle, Bij mij hebben ze wel allebei de stembanden in 1x aangepakt, maar ja ieder geval is anders he. Het is zo 26 april en dan weet je meer, ik zou zeggen laat nog even wat horen maar ik moet zelf onder het mes 24 april. Ben dan even uit de running. Wens je veel succes toe en een stralende bruiloft! Doeiiiiiiii Jeanine

label.Geplaatst op 2007-04-12 12:49:25


hoi sjanien heel veel sterkte toegewenst.ik laat altijd iets horen als ik iets weet. groetjes danielle

label.Geplaatst op 2007-04-12 13:46:36


hallo sjanien ik was mijn wachtwoord kwijt daarom een 3 erachter.hoe gaat het met je?is het meegevallen de operatie?ik hoop dat alles goed gaat met je.ik kan pas half augustus geholpen worden het is er behoorlijk druk zei de dokter.pffffdat viel even tegen.dus word het na het trouwen. groetjes en beterschap danielle

label.Geplaatst op 2007-04-30 14:24:51


hallo sjanien hoe gaat het met je,is het een beetje meegevallen? ik word pas half augustus geholpen,er is een lange wachtlijst zegt de arts pfff viel even tegen.had gehoopt er van af te zijn. groetjes en beterschap danielle

label.Geplaatst op 2007-04-30 14:39:42

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren