© 2024 solvo B.V.

Waterig gevoel in m\'n oren

twee jaar geleden heb ik een bijholteontsteking gehad, nadat deze door medicatie is verholpen heb ik last van een \"waterig\" gevoel in m\'n oren, als ik mijn kaak beweeg hoor ik mijn trommelvliezen kraken, net als je bijvoorbeeld uit het zwembad komt. Dit heb ik nu dag in dag uit voor ongeveer 2 jaar. Mijn huisarts vertelde mij dat ik vocht in mijn oren heb, hier heb ik neusdruppels voor gekregen. na een jaar deze druppels gebruikt te hebben is het gevoel alleen maar erger geworden. Ik heb toen een doorverwijzing gekregen naar een KNO arts deze heeft een scan van mijn gezicht gemaakt, een audiotest afgenomen en met een camera in m\'n neus er oren gekeken. Hier uit bleek dat alles er prima uitzag (ook geen vocht in m\'n oren) op het feit na dat ik op een bepaalde frequentie gehoorverlies heb. Omdat er uit te tests geen rare dingen naar voren kwamen kon de arts mij niet verder helpen. Heeft of herkent iemand dit probleem? Ik heb verder geen last van duizeling, en hoop daarmee meniere uit te sluiten. Frenk


Hoe erg is het gekraak als je de kaken beweegt? Is het zelfs met praten? Want zover ik weet heeft iedereen dat wel een beetje.

label.Geplaatst op 2006-05-08 08:33:34


Dit hebben helaas meer mensen en het is volkomen onschuldig. In vaktermen wordt dit tubadysfunctie genoemd, waarbij de buis van Eustachius niet altijd goed functioneert. Hierdoor krijg je onderdruk in het middenoor, met klachten als kraken bij slikken, af en toe pijn. Er is helaas niets aan te doen, ook neusdruppels niet.

label.Geplaatst op 2006-05-08 22:27:42


Hoi frenk, ze hebben bij mij een buisje geplaatst. Ik werd gek van dat gekraak, bij mij was het geluid ook te scherp.ook vocht konden ze niet vinden, terwijl mijn huisarts zei van wel. Ook mijn gehoortest was goed. Ik heb nu een buisje, maar ik zou eerst wachten met zoiets omdat ik er op dit moment erg last van heb. Groetjes Alice

label.Geplaatst op 2006-11-08 21:05:52

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren