© 2020 solvo B.V.

Wie heeft er ervaring met BPPD ?

Ik heb nu een half jaar lang antidepressiva geslikt en de psychiater wilde dat ik er mee stopte. Ik kan niet zeggen of er een verband is, maar sinds ik ben gaan minderen krijg ik allerlei kleine klachten zoals duizeligheid wanneer ik opsta of ga liggen. Dit zou BPPD kunnen zijn. Ik heb daarnaast een soms \"fuut\" in mijn hoofd (iets dat nog het meest lijkt op het geluid van deze vogel, maar dan in een soort van electronische vorm), welk ik meer rechts dan links hoor. Dit geluid hoor ik ook soms wanneer ik m\'n ogen beweeg van links naar rechts of omgekeerd. Kan iemand mij vertellen of dit een bijkomend verschijnsel is bij BPPD ?


Voor mij klinkt het als een bekend verschijnsel na stoppen met een antidepressivum. Welke heb je geslikt, hoe lang geleden ben je gestopt? Bij een aantal hebben sommige mensen last van datgene wat jij beschrijft. Duizeligheid, met name bij bepaalde hoofdbewegingen, gevoel van schokjes door je hoofd, geluidjes horen. BPDD heeft eigenlijk geen 'geluiden' als bijkomend symptoom. Zelf heb ik jouw klachten met Cymbalta ervaren, gelukkig stopte dit voor mij na een week of 1,5-2. Er zijn mensen die zeggen dat ze er nog steeds last van hebben na stoppen met hun AD, ook een jaar later nog. Ik denk dat je het in ieder geval de tijd moet geven en als het niet over gaat en je maakt je ongerust kun je altijd nog vragen om een verwijzing naar de KNO-arts. Wie heeft overigens de optie BPDD bij jou 'gevonden'? Zei de arts dat of ben je zelf gaan googlen?

label.Geplaatst op 2011-07-15 07:15:09


ik heb nog nooit gehoort van BPPD. maar dat je van alles hoort in je hoofd of je oren dan kan het zijn dat je tinnitus heb. ik heb zelf namelijk ook heel de dag suisen in mijn oren en hoofd. als ik jou was dan zou ik je aanraden om naar een audiometroloog te gaan en vertel ze dat je geluiden in je hoofd, oren heeft. zij kunnen dan een onderzoek doen om te kijken of je tinnitus heeft. als je daar naar toe wil moet je via je huisarts een verwijsbrief vragen voor het audiologisch centrum. ik ben er zeker van bewust dat het vermoeden betaat dat jij een tinnitus heeft. genezen kunnen ze het niet maar er zijn wel sympozies waarbij meerdere mensen 1 malig naar toe kunnen. er word dan precies verteld wat het is en hoe je daar mee kan leven. ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe en ga niet zitten afwachten tot dat je een ons weeg. ga gerust naar je huisarts en vraag om die verwijsbrief

label.Geplaatst op 2011-07-22 21:45:11

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren