© 2024 solvo B.V.

Ziekte van meniere?

Goedendag ik ben 26 jaar en heb regelmatig aanvallen van duizeligheid soms zo erg dat het de hele dag lijkt alsof ik dronken ben, ik val ook regelmatig flauw en ben misselijk. OOk valt mijn linkeroor af en toe uit ofg gaat piepen en heb ik hele zware hoofdpijnen. De artsen zeggen dat het overspannheid is maar ik denk dat het de ziekte van meniere is . Wie kan mij iets meer vertellen en hoe kom ik er vanaf GR Sascha


Ik heb het ook, maar af en toe gelukkig alleen maar een aanval. Hoofdpijn heb ik er ook bij. De huisarts heeft me uitgelegd dat het door een wat te stroperige samenstelling van de inhoud van je gehoororgaan is. Hierdoor verlies je je evenwichtsgevoel en je kan er ook oorsuizen bij krijgen. Er schijnt helemaal geen opplossing voor te zijn. Mijn advies: bij een aanval van duizeligheid niet in paniek raken, rustig gaan zitten, rustig ademhalen en wachten tot het overgaat. Pas op met alcoholgebruik en lawaai, dat verergrt de toestand.

label.Geplaatst op 2007-10-10 08:14:54


Hoi Sascha, Het is al een tijd gelden dat je je vraag gestelt hebt over de ziekte van Meniere. Ik ben sedert ongeveer 30 jaar Meniere patient.De symptonen zijn zoals je het beschreven hebt. Oorzuisen/fluiten, draaiduizeligheid en gehoorverlies en hoofdpijn. Vaak ben je misselijk en voel je je totaal geradbraakt. Vooral als de aanval voorbij is. De aanvallen kunne varieren van 5 minuten tot ongeveer 24 uur en soms veel langer. Je moet de waarschijnlijke Meniere laen testen. Bijvoorbeeld door de watertest. Jekrijgt afwisselen warm en koud water in je oren gespoten en dan moet je gaan reageren. Je kan bijvoorbeeld op een draaistoel worden gezet en gedraaid worden en ineens gestopt worden. Dit zijn geen vervelende testen. Je wordt er duizelig van. In mijn geval werden het medicijnen. Ik ben na van alles geprobeerd te hebben terecht gekomen op Dogmatil. Dit is een medicijn voor officieel psychosen, maar wordt ook gebruikt bij Meniere. Ik heb er gigantisch veel baat bij. Ik ben door deze medicijnen bijna klachtenvrij. Vroeger had ik wekelijks een of meerdere aanvallen en kon niet werken. Nu werk ik weer en voel mij redelijk goed. Alleen wat last van bijwerkingen. Ga eens naar je huisarts (als je dit al niet gedaan hebt) en vraag om een consult bij een KNO arst. Sterkte Marja2705

label.Geplaatst op 2008-02-03 17:33:34


Hoi, Ook ik ben een lotgenoot met Meniere. Al ruim 10 jaar last van oorsuizen/druk op oor en soms duizelig/draaierig. Met de combinatie hooikoorts/astmatische bronchitus en dus door niezen/hoesten neemt druk op oren toe en dus ook het zweverig en draaierige. Ik ben op zoek naar lotgenoten om ervaringen uit te wisselen en steun te zoeken. Zowel huisarts als KNO-arts geven elke keer aan dat je er maar mee moet leren leven, dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan! Groet, Anton

label.Geplaatst op 2008-04-08 19:52:09

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren