© 2024 solvo B.V.

Zoontje van 6 heeft cholesteatoom

toen mn zoontje 2 was is bij hem cholesteatoom ontdekt, nu bijna 5 jaar later worden de problemen groter, amstelveen ziekenhuis heeft ons doorgeuurd naar het VU, waar zij vandaag een ct-san gaan maken. ondertussen heeft mn zoontje al vanaf oktober 2007 een loopoor en met oordruppels en antibiotica is het helaas voor even te bestrijden..na kuur binnen een week weer zelfde probleem..binnen twee weken krijgen we de uitslag van de scan en horen wij wanneer hij geopereerd gaat worden..uiteraard ben ik behoorlijk nerveus, want het is allemaal niet mis..wie heeft ook een kindje met dit probleem en wie kan mij wat meer info geven hierover alvast bedankt


Hallo, Ik heb net uw bericht gelezen over uw zoontje met een cholesteatoom, zelf heb ik geen kinderen, maar zelf inmiddels de nodige ervaring met een cholesteatoom. Kort geleden ben ik geopereerd aan mijn linkeroor waar zich een (uitgebreide) cholesteatoom bevond, en zeer binnenkort word ik geopereerd aan m'n rechteroor vanwege hetzelfde probleem. Ook een (uitgebreid) cholesteatoom, zij het (vermoedelijk minder ernstig dan de linkerkant. Graag zou ik u informatie verschaffen, maar het lijkt me zinvoller iets specifieker te zijn. Er is namelijk ruimschoots voldoende informatie aanwezig op internet en dergelijke media. Mijn ervaring leert dat het bestuderen van die informatie niet geruststellend werkt, wanneer je nog in de mallemolen zit voor de operatie(s).

label.Geplaatst op 2009-02-16 11:29:42


Beste Forumbezoeker, Vervelend dat je zoontje een Cholesteatoom heeft. Het zal nooit vanzelf verdwijnen, alleen maar erger/groter worden dus heeft u weinig keus en een operatie zal onvermijdelijk blijken. De resultaten zijn meestal goed hoewel hij het ook vaker weer terug kan krijgen wat wéér een operatie tot gevolg zal hebben. Jammer dat hij nog zo jong is en nu al zoveel problemen met zijn oor heeft...Het spijt me maar ik kan u geen positiever bericht zenden. Zoek een goede KNO-arts of ga naar een Academisch Ziekenhuis

label.Geplaatst op 2009-08-17 10:07:24


Beste Believ, Hoe gaat het nu, je zoon zal geopereerd zijn? Ik had ook als kind cholesteatoom en ben tot 2 keer geopereerd, 1 x VU en 1 x in A'veen. Ik was en ben patient bij ZH A'veen, destijds nog dr. Themans. Sinds de operatieve verwijdering van cholesteatoom wordt mijn middenoor jaarlijks gecontroleerd, maar er groeit niets meer. Mijn gehoor konden ze niet verbeteren, maar is geen probleem in dagelijks functioneren. Mail me gerust via forumreactie. Ik wil graag ervaringen delen.

label.Geplaatst op 2010-03-17 09:38:12

Naar forum KNO

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren